اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نوباوه: با «ترک فعل‌ها» برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان ادامه می‌یابد

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مسائل زیرساختی خوزستان سال‌هاست بر زمین مانده و اگر امروز با این ترک‌فعل‌ها قاطعانه برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان در دولت آینده هم ادامه می‌یابد.

نوباوه: با «ترک فعل‌ها» برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان ادامه می‌یابد

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات هفته‌های اخیر در استان خوزستان و بحران کم‌آبی در برخی مناطق استان که منجر به نارضایتی مردم شده است، اظهار داشت:‌ ماجراهای اخیر در خوزستان مسأله‌ای است که ریشه در گذشته دارد و مسأله دخالت‌های دشمن خارجی، نباید سایه‌ای ایجاد کند که مسائل واقعی را نبینیم.

وی در توضیح این مسأله گفت: دولتی که 8 سال بر سر کار بوده و وزیر نیروی آن در سال 96 مصاحبه می‌کند و به جای متعهد شدن برای توسعه نیروگاه‌ها و سدها، خودش را متعهد به تعهدات اجلاس آب و هوایی پاریس می‌داند، امروز باید پاسخگوی وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: استاندار خوزستان که در این چند سال به جای حل مشکلات استان فقط راه رفت و تماشا کرد و حالا به جایگاه بالاتری رسیده، او نیز باید پاسخگوی اقدامات انجام نشده و سوء مدیریت‌ها باشد.

نباید بگذاریم کار به جایی برسد که دشمن سوء استفاده کند/ مردم خوزستان حق دارند

نوباوه با تأکید بر اینکه اولین وظیفه مجلس این است که پرونده وزیر نیرو را دنبال کند، گفت:‌ این مسائل در خوزستان تازه نیست و سال‌هاست که این مردم بر سر آب، فاضلاب و ریزگردها مشکل دارند و حال بحران آب به مشکلات آنها اضافه شده و این مردم هم که اکثراً کشاورز و دامدار هستند در تنگنا قرار گرفته‌اند، لذا نباید بگذاریم کار به جایی برسد که دشمن سوء استفاده کند.

وی با بیان اینکه دولت کارش را درست انجام نداده و باید پاسخگو باشد که چرا اقدام اساسی برای خوزستان انجام نداده است، گفت:‌ تنها راه‌حل جلوگیری از تکرار و تشدید مشکلات خوزستان، پیگیری قضایی و برخورد با ترک فعل‌های صورت گرفته توسط مسؤولان ملی و استانی است، نه اینکه استاندار به راحتی جابجا شود و بالاتر برود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم خوزستان 8 سال مخلصانه در برابر دشمن ایستادند و جنگیدند و امروز حق دارند بابت وضعیتشان ناراحت باشند؛ مسائل زیرساختی خوزستان سال‌هاست بر زمین مانده و اگر امروز با این ترک‌فعل‌ها قاطعانه برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان در دولت آینده هم ادامه می‌یابد.

نوباوه خاطرنشان کرد: باید دید آخرین مصوبه ساماندهی آب و فاضلاب استان برای چه تاریخی بوده و چه کسانی مسؤول اجرای آن بوده‌اند و قوه قضائیه از همین‌ها پاسخ بخواهد.

مشکل خوزستان بی‌برنامگی‌ و بی‌عملی دولت است

وی ادامه داد: مردم خوزستان سوال می‌کنند که آیا همین کاری که در روزهای اخیر دستگاه‌های نظامی انجام داده‌اند و با تانکر آبرسانی کرده‌اند، دولت زودتر نمی‌توانست انجام دهد؟‌! و یا اگر توان انجام آن را نداشت، آیا نمی‌توانست زودتر از دستگاه‌های نظامی کمک بگیرد که کار مردم به اینجا نرسد؟‌!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خوزستان و خیلی از نقاط دیگر کشور ناشی از بی‌برنامگی‌ و بی‌عملی دولت است، تأکید کرد: شورای عالی امنیت ملی باید به مسأله ورود کند و ببیند چرا دستگاه‌های ملی و استانی وظایفشان را انجام نداده‌اند و برای آنها تشکیل پرونده دهد.

نوباوه خاطرنشان کرد: امروز هم رهبر معظم انقلاب گلایه کردند که در منطقه‌ای که همه چیز دارد چرا باید مردم در این وضعیت باشند.

وی اضافه کرد: آیا مگر خیلی از کارهای فنی و مهندسی و لوله‌گذاری‌ها در زمان جنگ و در همین خاک خوزستان انجام نشد؟ امروز انجام این کارها امکانپذیر نیست؟!

دست دشمن خارجی با نفوذی‌های داخلی در یک کاسه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو به تکالیف خود برای تولید برق طبق قانون برنامه ششم توسعه و نیز برخورد با رمزارزها که برق مردم را می‌بلعند عمل نکرده است، تأکید کرد: امروز هم وزارت نیرو در رابطه با مشکلات خوزستان آدرس غلط می‌دهد و قوه قضائیه باید با آن برخورد کند.

نوباوه گفت:‌ به نظر می‌رسد دست دشمن خارجی با برخی نفوذی‌های داخلی که کارشکنی می‌کنند، در یک کاسه است و هیچ راهی جز برخورد قضایی با ترک فعل‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول