اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابرناکی و رگبار پراکنده مهمان روزهای ابتدایی آسمان مردادماه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای ابتدایی مرداد ماه انتظار داریم تا روز یک‌شنبه از شدت گرما در آسمان مازندران کاسته شود که با توجه به وجود رطوبت هوا و شرجی شدن دمای بالاتری را احساس می‌کنیم.

ابرناکی و رگبار پراکنده  مهمان روزهای ابتدایی آسمان مردادماه مازندران

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تیر ماه امسال با روزهای خیلی گرم سپری کردیم، به‌طوری‌که جهار ایستگاه هواشناسی در این ماه رکورد جدیدی را ثبت کردند.

وی افزود: روزهای ابتدایی مرداد ماه با شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی انتظار داریم تا روز یک‌شنبه از شدت گرما در آسمان مازندران کاسته شود که باتوجه به وجود رطوبت هوا و شرحی شدن دمای بالاتری را احساس می‌کنیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا روز یک‌شنبه به‌دلیل استقرار جریانات شمالی انتظار داریم در برخی ساعات شاهد افزایش ابر باشیم که به‌ویژه در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد در آسمان مازندران هستیم.

اسدی تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اواسط هفته پیش‌رو انتظار داریم از ناپایداری هوا کاسته شود و موقتا افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: از روز چهارشنبه سامانه ناپایدار بارشی روی منطقه تقویت می‌شود که انتظار داریم شرایط برای رگبار و رعد  برق در آسمان مازندران مهیا شود و دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت.
معاون هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه  لازم است هم‌استانی‌ها در مصرف آب و انرژی مدیریت لازم را به عمل آوردند.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی دو روز آینده به‌صورت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول