اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

غفارنژاد: هیأتی‌ها نذری‌های محرم را به سمت رفع بی‌آبی ببرند

یک مداح اهل بیت(ع) گفت: از تمام هیأت‌های مذهبی و مداحان درخواست دارم، در محرم امسال هزینه نذری‌ها را به سمت رفع مشکل آب خوزستان و سیستان و بلوچستان سوق دهند. بدانند با این کار سفره ارباب جمع نخواهد شد بلکه جای دیگری پهن خواهد شد.

غفارنژاد: هیأتی‌ها نذری‌های محرم را به سمت رفع بی‌آبی ببرند

کاظم غفارنژاد مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: برای حل مشکل بی‌آبی مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان باید کار اساسی و بنیادی صورت گیرد و امیدواریم با استقرار دولت جدید شاهد این اقدامات باشیم.

اعتراض مردمی راه‌حل نیست

وی افزود: اعتراضات مردم به حق است و در شرایط بی‌آبی و گرمای شدید هوا حق دارند که از بی‌آبی و مشکلات ایجاد شده برای زمین‌های کشاورزی و احشام گلایه داشته باشند اما دشمنان متاسفانه منتظر فرصت هستند تا سوءاستفاده کنند و این اعتراضات را به حاشیه ببرند.

غفارنژاد با اشاره به اینکه مردم خوزستان هنوز هم درگیر تبعات جنگ هستند و در این استان جانباز ۱۴ ساله داریم که روی مین‌های بجا مانده رفته و مجروح شده است، گفت: این‌ها روزی کلید  اصلی دفاع مقدس بودند و علاوه براینکه شهدای بسیاری تقدیم نظام کردند، با گشاده‌‌رویی پذیرای رزمنده‌ها هم بودند.

مسئولین غیرت کنند تا مشکل مردم برطرف شود

وی گفت: امیدواریم مسئولین کشور هم غیرت به خرج دهند و با تدبیر بیش‌تری نسبت به مردم این منطقه اقدام کنند که اگر مشکل آب آن‌ها برطرف شود، دیگر اعتراضی نخواهند کرد و اعتراض بی‌جایی هم صورت گیرد، خودشان مقابله خواهند کرد.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه از نیروهای جهادی موجود در منطقه در مورد نیازمندی‌ها و نحوه ورود سوال کردیم، گفت: این روزها دیگر به آب آشامیدنی نیاز نیست، بلکه باید روند آب‌رسانی اصلاح شود. در روزهای اخیر چند تانکر به منطقه ارسال کردیم. بنا داریم یک دستگاه تصفیه آب و یا آب شیرین‌کن نیز تهیه و ارسال کنیم.

نذری‌های محرم هیأت خرج رفع بی‌آبی می‌شود

وی افزود: محرم امسال نیز بنا داریم همچون سال قبل در فرهنگسرای بهمن اقامه عزا کنیم و ان‌شاءالله کم هم نخواهیم گذاشت و پرشورتر خواهد بود، اما نذری‌های هرسال را به سمت کمک به رفع بی‌آبی سیستان و بلوچستان و خوزستان سوق خواهیم داد. البته نذری‌هایی را که برای اطعام نیت شده است نمی‌توان تغییر داد، اما آن بخشی که به صورت هدیه بود با اجازه بانیان اختصاص خواهیم داد.

غفارنژاد گفت: برآورد ما این است که حدود ۳۰۰ میلیون تومان در شرایط کنونی کشور هزینه نذری‌های ۱۰ شب محرم هیأت رایةالرضا خواهد شد که از این مبلغ، ان‌شاءالله بتوانیم ۲۰۰ میلیون تومان را اختصاص بدهیم و گره‌گشای زندگی مردم در این دو استان باشیم.

سفره ارباب جمع نمی‌شود، جای دیگر پهن می‌شود

این مداح اهل بیت(ع) گفت: بعد از اعلام این تصمیم هیأت در رسانه ملی، بسیاری به ما گلایه کردند که این رسم غلطی است و در سال‌های آینده کار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما می‌گویم بنا داشتید با این مبلغ هیأتی در تهران را اطعام کنید. حال تصور کنید هیأتی‌ در خوزستان و یا سیستان و بلوچستان اطعام شده است. در هیأت‌ها شیر، غذا یا شربت توزیع می‌کردید. حالا در این مناطق آب توزیع می‌شود. البته توزیع آب معدنی نیاز نیست، بلکه با نظر افراد خبره و کارشناس حاضر باید هزینه‌کرد را به رفع نیازهای زیرساختی سوق داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام هیأت‌های مذهبی و مداحان درخواست دارم در خصوص این کار دقت نظر داشته باشند و بدانند که با این کار سفره ارباب جمع نخواهد شد، بلکه جای دیگری پهن خواهد شد. قطعاً ایشان هم راضی‌تر خواهد بود و ان‌شاءالله هم پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول