اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اختصاص ۲۵۰ میلیون متر مکعب حقابه به هورالعظیم

معاون محیط زیست دریایی، تالاب‌ها، سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان آب و برق ۲۵۰ میلیون متر مکعب حق آبه برای خرداد تا شهریور ماه تالاب هورالعظیم تعهد نموده است.

اختصاص ۲۵۰ میلیون متر مکعب حقابه به هورالعظیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی، تالاب‌ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور از نهرهای ورودی آب به تالاب هورالعظیم بازدید کرد.

در جریان این بازدید احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: خوشبختانه با رهاسازی آب با دبی ۱۶۰ متر مکعب در ثانیه از سد کرخه در روز چند گذشته، امروز شاهد ورود حجم خوبی از این آب هستیم که در حال  وارد شدن به  تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: امیدواریم شرایط رهاسازی آب استمرار داشته باشدتا وضعیت تالاب به روزهای خوب گذشته بازگردد .

معاون محیط زیست دریایی، تالاب‌ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : با توجه به پیش رو بودن ماه‌های گرم سال همچون مرداد و شهریور که از گرمترین ماه‌های سال در استان خوزستان هستند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تعهد ۲۵۰ میلیون مترمکعبی حق آبه که از خرداد تا پایان شهریور ماه از سوی سازمان آب برق خوزستان پیش‌بینی شده را بتوان عملی کرد تا بتوانیم وارد سال آبی جدید شویم‌.

وی ادامه داد: ان شاءالله با لطف پروردگار بارندگی‌های خوبی اتفاق بیفتد و این تالاب کار کردهای طبیعی خود را برای مردم منطقه، استان خوزستان و ملت ایران که  بسیار با اهمیت است داشته باشد.

احمدرضا لاهیجان زاده تصریح کرد: پیگیری خوب جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، استاندار خوزستان، نمایندگان و سایر مسوولین برای رهاسازی آب و احیای مجدد تالاب جای قدردانی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در یک ماه گذشته با کاهش ورودی آب به تالاب هورالعظیم این تالاب دچار تنش آبی شد و بخش‌هایی از این تالاب با کاهش آب و خشکی مواجه شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول