اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز مسابقات قرآن اوقاف در خراسان‌جنوبی/ ۵ منطقه؛ میزبان مسابقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در ۱۱ بخش قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و هم‌خوانی در استان آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن اوقاف در خراسان‌جنوبی/ ۵ منطقه؛ میزبان مسابقات

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار داشت: این دوره از مسابقات هر ساله در سطوح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی و در ۲ بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا خردادماه ادامه داشت، بیان داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مرحله شهرستانی مسابقات امسال در ۵ منطقه شامل منطقه اول «بیرجند و خوسف»، منطقه دوم «طبس و بشرویه»، منطقه سوم «قائن، خضری و زیرکوه»، منطقه چهارم «فردوس و سرایان» و منطقه پنجم «نهبندان، سربیشه و درمیان» برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش

بخشی‌پور مطرح کرد: مرحله شهرستانی در ۱۱ بخش قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خراسان‌جنوبی پس از استان‌های اصفهان و خراسان‌رضوی رتبه سوم آمار ثبت‌نام‌شدگان در این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در حال برگزاری است و تعداد یک هزار و ۹۸۵ نفر از استان در حال رقابت برای ورود به مرحله استانی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۳۱ تیرماه الی ۱۰ مردادماه، بیان داشت: منطقه یک از ۳۱ تیرماه الی یک مردادماه، منطقه ۲ از سوم مردادماه، منطقه ۳ از چهارم مردادماه، منطقه ۴ از پنجم مردادماه و منطقه ۵ از ۱۰ مردادماه میزبان برگزاری این دوره از مسابقات هستند.

رقابت ۱۹۸۵ متسابق

بخشی‌پور به تشریح آمار متسابقین پرداخت و گفت: یک هزار و ۳۳۰ نفر در رشته تفسیر و ۶۶۰ نفر از خواهران و برادران در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، همسرایی و همخوانی قرآن کریم در استان شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری غیرحضوری مرحله شهرستانی رشته تفسیر قرآن کریم خبر داد و مطرح کرد: این رشته از مسابقات نیز به صورت غیرحضوری و به‌صورت سیستمی و آنلاین در تاریخ ۱۳مرداد برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه منتخبان مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به مرحله استانی راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری این مسابقات بتوانیم افراد فعال در حوزه‌های قرآنی استان را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول