اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نهادهای فرهنگی بر برگزاری نمازجماعت در مساجد توجه کنند

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: نهادهای فرهنگی بر برگزاری نمازجماعت در مساجد توجه کنند.

نهادهای فرهنگی بر برگزاری نمازجماعت در مساجد توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، قشرهای مختلف مردم اعم از مرد و زن و پیر و جوان در شهر قلعه رئیسی از حدود ساعت ۸ امروز به مصلی آمدند و آیین نماز عید قربان را به جا آوردند.

نمازگزاران نماز عید قربان را در قلعه رئیسی به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی اقامه کردند.

مردم پس از پایان نماز این عید بزرگ را به هم تبریک گفتند و از خداوند متعال برای همگان طلب سلامتی و سعادت کردند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز عید قربان گفت: در اعیاد اسلامی می بینیم بعد از یکماه روزه داری و میهمان خدا بودن و رعایت ادب میزبانی  خدای متعال به انسان عیدی می دهد به عنوان عید فطر که عیدانه اش نماز است.

وی افزود: حاجیانی که جزء ضیوف الرحمن و میهمان سرزمین وحی هستند و  ادبی را که باید در حضور میزبان رعایت میکنند و حق میزبان را رعایت کردند و در روز دهم با سر تراشیدن یا تقصیر از جامه احرام به در می آید و جامه وصال را در بر میگیرند خدا به آنها عیدی می دهد و آن نماز عید قربان است.

صلواتی تصریح کرد: یک سفر معراجی و ملکوتی وجود مبارک رسول الله داشت خدای متعال به او عیدی داد و عیدانه او همین نماز است ره آورد این سفر معراج نماز بود این معراج عیدانه اش که گفتند: الصلاه معراج المومن  ولذا میبینیم در عید فطر آن زمان، زمان ضیافت است در عید قربان آن زمین ضیافت است و در واقع عید قربان محصول نماز و حج و ضیافت است.

وی با بیان اینکه باز در میعادگاه هفتگی مومنان بحث نمازجمعه هست که آن هم عید است خاطرنشان کرد: اصل قربانی و حج از یادگار حضرت ابراهیم خلیل و دودمان اوست و یاد آور خاطرات ایثارگری ها وابتلائات و امتحانات آن حضرت است در قران بعد از اینکه این سنت ابراهیمی بیان شد خدای متعال میفرماید :در اموراتی به ابراهیم اقتدا کنید.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: یکی از این امورات بیزاری و برائت از مشرکین است این که در سرزمین وحی باید برائت از مشرکین برگزار شود دستور صریح خداوند متعال در قران است. 
الحمدلله با انقلاب اسلامی زمینه ی تحقق احکام دین خدا و با ظهور حضرت بقیه الله ان شاء الله شاهد تحقق عینی و واقعی آیات قران و احکام خداوند خواهیم بود و در آن روز طومار آل سعود و همه مشرکین عالم در هم پیچیده میشود.

وی ادامه داد: رسول خدا فرمودند: روز قیامت چهار چیز به عرصه محشر می آیند وشکایت میکنند ،قران ،مسجد،عترت رسول الله و عالِم قران میگوید قرآن میگوید خدایا مرا سوختند و پاره پاره کردند در قران هم رسول خدا به عنوان شاکی از مهجوریت قران شکایت میکنند در این دادگاهی که در محضر  خدا  و شاکی رسول الله و از قوم و  امت شکایت میشود شکایت او پذیرفته میشود و لذا تلاوت نکردن و رعایت نکردن آداب تلاوت مثل تعظیم، استعاذه و پاکیزگی و ترتیل و تدبر که از موارد آداب تلاوت قران است متاسفانه هم در شنیدن هم در حفظ هم در تدبر هم در تفسیر هم در عمل قران در مهجوریت قرار دارد  ترجیح دادت غیر قران بر قران محور قرار ندادن قران در سبک زندگی و آموزش ندادن قرآن از مصادیق مهجوریت میباشد پس این قران شاکی هست و این یک هشدار است  برای امت اسلام و باید قران را از مهجوریت در آورد از جمله شاکیان مسجد هست که در فردای قیامت مسجد میگوید.

صلواتی ادامه داد: خدایا مرا را تعطیل کردند حقم را ضایع ساختند همسایگان به ما توجه نمی کردند هر کس این معصیت را مرتکب شود مورد شکایت مسجد واقع میشود این که درب مسجد را ببندیم و از ورود افراد به آن جلوگیری کنیم و مانع ورود مسلمانان شویم مثل کار آل سعود و صهیونیست ها این یک نوع تعطیلی مسجد هست اینکه هم مسجد فقط  وقت نماز باز باشد این هم در واقع تعطیلی مسجد میباشد اگر رفتار و مدیریت اهالی مسجد و هیئت امناها و نهاد های متولی باعث بی رغبتی مردم شود و در نتیجه مساجد تعطیل شوند و یا با برخورد تند وخشن با نوجوانان و جوانان زمینه فرار آنها را فراهم کنیم این هم نوعی تعطیلی مسجد میباشد.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: اگر نهاد های فرهنگی و تربیتی در جهت حضور دانش آموزان و مردم در مسجد برنامه ریزی و تلاش نکنند این هم تعطیلی مسجد هست اگر امام جماعت در مساجد نباشد یا به موقع حضور پیدا نکند این هم باعث تعطیلی مسجد میشود اینکه در لسان روایات مساجدی هستند که از نظر  ساخت و ساز آبادند اما از نظر هدایتگری ویران و خراب اند اینها بدترین اهل زمینند و این هشدارها برای اینست که همگان توجه کنند که در لسان روایات هست که خدای متعال به ندای این مساجد  و شکایت آنان می گوید  به عزت و جلالم سوگند ابدا نمازشان را قبول نمی کنم رحمتم شامل حال آنان نمی شود و هیچگاه در بهشت هم نشین من نخواهند بود لذا حق مسجد عظیم هست و همه باید برای ادای حق مسجد بسیج شویم.

صلواتی تاکید کرد: از دیگر شاکیان قیامت عترت اهل بیت علیهم السلام  هستند آن ذوات مقدس می گویند پروردگارا ما را کشتند و راندند و آوره کردند و حقیقتا بی توجهی به سیره اهل بیت علیهم السلام و الگو نگرفتن از این چراغ های هدایت و حق آنان را ادا نکردن و نشناختن و عدم معرفت نسبت به آنان و به زیارتشان نرفتن و هتک حرمت آنان از مصادیق ناسپاسی و عواملی است که انسان مورد شکایت واقع می شود اما بدانیم ارزش انسان و راه نجات انسان  به  معیت و اطاعت  و محبت به این ذوات مقدس است.

وی گفت: یکی دیگر شاکیان عالم قیامت علما و عالِم است که می گویند پروردگار ما  سالها درس خواندیم و حلال و حرام تو را یاد گرفتیم خودت گفتی بین مردم بروید و به میان قومتان برگردید ما حرف تو را گوش دادیم اما کسی به ما محل نگذاشت و از ما سوال نکردند به ما گوش ندادند  رسول خدا در این هنگام دوزانو می نشینند تا داد این شاکیان را بستاند که خدای متعال به این شکایت ها توجه می کند و به رسول الله می فرماید به داد ستانی این شاکیان من سزاوارتر هستم.

 

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول