اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صادرات نفت عربستان به چین رنگ باخت

با وجود آنکه عربستان هنوز بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین به شمار می‌رود، اما کاهش شدیدی در صادرات نفت سعودی‌ها به این کشور آسیایی مشاهده می‌شود.

صادرات نفت عربستان به چین رنگ باخت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، در ماه ژوئن عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین بود، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 19 درصدی را به ثبت رسانده است. 

به طور کلی چین واردات نفت خود را کاهش داده است در ژوئن سال جاری چین به طور متوسط روزانه 1.75 میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرد و این در حالی است که واردات نفت چین از روسیه هم حدود 1.62 میلیون بشکه در روز بوده است. 

این هشتمین ماه پیاپی است که سعودی‌ها جایگاه نخست صادرات نفت به چین را به دست می‌آورند. آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد، پالایشگاه‌های چینی هیچ نفتی از ونزوئلا یا ایران در ماه ژوئن دریافت نکرده است. 

بنا به گزارش رویترز، البته چین به واردات نفت از ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا ادامه داده و معمولا نفت این کشور را به نام نفت یک کشور دیگر در خاورمیانه نظیر امارات وارد می‌کند. 

طی ماه‌های گذشته به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و تلاش دولت چین برای محدود کردن فعالیت‌های برخی پالایشگاه‌های خصوصی در این کشور واردات نفت چین کاهش یافته است. 

در ماه ژوئن چین به طور متوسط روزانه 9.77 میلیون بشکه نفت وارد کرد که نسبت به ماه می کاهش داشته است و کمترین میزان واردات ماهانه از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است. 

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، چین در 6 ماه نخست سال جاری به طور متوسط 10.51 میلیون بشکه نفت وارد کرده است. که نسبت به مدت سال مشابه سال 2020، 3 درصد پایین‌تر بوده است. 

به خاطر آنکه فرآوری نفت در پالایشگاه‌های خصوصی چین با سرعتی بیشتر از افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی در این کشور پیش رفته دولت این کشور تلاش می‌کند تا فعالیت این پالایشگاه‌ها را محدود کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول