اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه‌اندازی واحد پرورش شتر در لارستان

با همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی، یک واحد پرورش شتر در روستای چغان لارستان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی واحد پرورش شتر در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، فرماندار ویژه لارستان طی بازدید از  واحد تولید و پرورش شتر در روستای چغان بخش جویم لارستان بر ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های توسعه اشتغال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات محلی هر شهر و روستا است.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های خطه لارستان را پرورش شتر دانست و افزود: طرح پرورش شتر در این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی اجرایی شده است.

حسنی این واحد تولیدی را برای پرورش یک هزار نفر شتر برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر این واحد تولیدی، 250 نفر شتر است که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است توسعه یابد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به سرمایه گذاری موفق این طرح‌ها در دیگر نقاط لارستان ادامه داد: خوشبختانه طرح پرورش شتر همچنان در لارستان ادامه دارد که زنجیره کاملی از پرورش و تولید تا محصولات نشأت گرفته از شتر در لارستان شکل خواهد گرفت.

حسنی اضافه کرد: مساحت این واحد تولیدی 120 هکتار بوده است و برای 7 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

سرمایه گذار این طرح نیز با بیان اینکه از سه سال قبل واحد تولیدی پرورش هزار نفری شتر را در اطراف روستای چغان بخش جویم لارستان راه اندازی کرده ام و در حال حاضر این واحد، دارای 250 نفر شتر از انواع نژاد پرتولید را داراست، گفت: این شترها از نژادهای ترکی، بلوچی و نژاد های برتر کشور هستند که ظرفیت تولید سالیانه گوشت قرمز در این واحد تولیدی 50 تن است.

مصطفی طاهری از فرمانداری ویژه لارستان، بخشداری جویم و دستگاه های ذیربط لارستان که با او کمال همکاری را داشته اند تقدیر و تشکر کرد و بار دیگر از مسئولین امر خواست در امر توسعه این واحد پرورش شتر در جوار واحدتولیدی فعلی یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه این واحد پرورش شتر با داشتن آغول، استخر ذخیره 8 میلیون لیتری آب، جایگاه مسقف، آبشخور، آخور و انبار علوفه در حال فعالیت است و در تولید گوشت لارستان نقش مهمی ایفا می کند، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه پرورش شتر به خصوص شتر پرواری برای تولید گوشت و شیر شتر در آینده هستم.

طاهری در پایان برنامه‌های آتی این طرح را شامل احیای و اصلاح مراتع‌، احداث کشتارگاه شتر و کارخانه صنایع تبدیلی گوشت و شیر شتر عنوان کرد.

به گزارش فارس، هم اکنون جمعیت شترها در منطقه لارستان بیش از 1000 نفر می باشد که ظرفیت تولید گوشت شتر در این منطقه، 135 تن در سال است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول