اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش دما تا ۸ درجه در سواحل خزر‌ و اردبیل/بادهای ۱۲۰ روزه‌‌ در شرق و افزایش گرما در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا روز ۲ مرداد سواحل خزر و اردبیل نسبت به امروز ۴ تا ۸ درجه خنک‌تر می‌شود، در این مدت در شمال غرب کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما نسبت به امروز خواهیم داشت و در بقیه نقاط کشور دمای هوا افزایش می‌یابد.

کاهش دما تا ۸ درجه در سواحل خزر‌ و اردبیل/بادهای ۱۲۰ روزه‌‌ در شرق و افزایش گرما در کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: به علت بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ‌، روز آینده 30 تیر در شمال و غرب هرمزگان، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقت‌، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها در دستور کار باشد.

* بادهای 120 روزه‌‌ امرو‌ز و فردا در سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی

وی افزود: به علت‌ تقویت اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای 120 روزه‌‌، امرو‌ز و فردا در سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی،‌ وقوع طوفان شن، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

* کاهش دما تا 8 درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/افزایش گرما در اغلب شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و غرب فارس و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه اول مرداد به دلیل شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل به تدریج افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه دوم مرداد این شرایط جوی علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شرق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا یکشنبه دوم مرداد استان‌های ساحلی خزر و اردبیل نسبت به امروز 4 تا 8 درجه خنک‌تر می‌شوند، گفت: در این مدت در شمال غرب کشور کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما نسبت به امروز خواهیم داشت و در بقیه نقاط کشور دمای هوا روند افزایشی دارد.

وی افزود: در 5 روز آینده در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک با احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، در اواسط روز همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 28 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول