اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: اعتراضات به‌حق مردم خوزستان باید شنیده شود/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با مسببان وضع موجود

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: اکنون مردم به آرامش نیاز دارند. باید در عین این‌که اعتراضات مردم شنیده و پیگیری شود مدیریت منسجمی صورت گیرد تا خدایی نکرده مجدد از اعتراضات به‌حق مردم سوءاستفاده نشود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: اعتراضات به‌حق مردم خوزستان باید شنیده شود/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با مسببان وضع موجود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با مجتبی یوسفی، نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

با سوءمدیریت دریاچه ارومیه را نمک زار و جلگه خوزستان را کویر کردند

- مسئولان یک روز دریاچه ارومیه را به نمک زار تبدیل می‌کنند و روز دیگر جلگه حاصلخیز و پر آبِ خوزستان را به کویر و پس‌ازآن ستاد ملی حل مشکلات دریاچه ارومیه را راه می‌اندازند.

- مشخص است که باوجود چنین سوء مدیریت‌هایی مشکلات عدیده‌ای به وجود خواهد آمد. همین روند نیز باعث شده است که استان خوزستان که از تاریخ زیست بشریت جلگه بوده است به کانون ریز گردها تبدیل شود.

۷۰۲ روستا در خوزستان باوجود ۶ سد بزرگ آب ندارند

- ۷۰۲ روستا در خوزستان که ۶ سد بزرگ آب دارد از بی‌آبی رنج می‌برند. به همین دلیل باید تصمیمات بلندمدت و کوتاه‌مدت اتخاذ کرد.

- ما شاهد هستیم که در کویر ۲۵ کارخانه فولاد آب برق تأسیس می‌شود و سپس برای تأمین آب همان استان‌های کویری نیز مشکل به وجود می‌آید. چنین تصمیماتی باعث می‌شود که همه منطقه دچار مشکل شوند و هم‌اکنون شاهد مشکلات بزرگ‌تری در کشور باشیم.

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات و تنش آبی کشور

- ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس، بودجه و اعتباراتی را برای مسئله آب این استان‌ها تخصیص دادیم.

- تصمیم بر آن شد که برای حوزه آب و فاضلاب به‌علاوه اعتبارات همیشگی، ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات و تنش آبی کشور اختصاص دهیم.

 تاکنون هیچ اعتباری برای رفع تنش آبی کشور درنظرگرفته نشده بود

- متأسفانه تاکنون هیچ اعتباری برای این مسئله اختصاص نیافته بود و منابع اختصاص‌یافته صفر بوده است.

- این آمار نشان می‌دهد که رفع تنش آبی روستاها و شهرها برای دولت دغدغه نبوده است. بنابراین در کوتاه‌مدت باید مشکلات روزمره تأمین آب روستاها حل شود.

خروجی سد دز و کرخه دو برابر شده است

- رئیس مجلس پیگیر اجرای مصوبات مربوط به این حوزه شد که از او تشکر می‌کنیم.

- اکنون خروجی سد دز و کرخه دو برابر شده است. البته خروج این آب باید به‌خوبی مدیریت شود تا آب به پایین‌دست استان نیز برسد.

- به‌طور مثال این آب باید به هویزه و شادگان به‌خوبی برسد. اکنون شرایط کمی بهتر و تعدیل‌شده است اما این مسئله باید تداوم یابد.

وقتی گرفتار سیل و کم‌آبی می‌شویم یعنی سوءمدیریت داریم

- فراموش نکنیم که یک‌بار دچار بحران سیل می‌شویم و یک‌بار دچار کم‌آبی. این یعنی سوء مدیریت.

- اکنون نیز باید برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان هر چه سریع‌تر اقدام شود تا مجدد چنین مسئله‌ای تکرار نشود و اتفاقات ناگواری که سال گذشته در اهواز، خرمشهر و ماهشهر شاهد بودیم تکرار نشود.

به دولت فعلی دیگر امیدی نداریم/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با مسببان وضع موجود

- ما دیگر به این دولت امید نداریم، اما دو خواهش از رئیس‌جمهور منتخب داریم.

- انتظار داریم مسئولان آینده از نگاه بخشی نگری که کل کشور را فقط چند استان محدود می‌بیند دوری کنند و برای رفع مشکلات کل کشور اقدام عملی کنند.

- از طرف دیگر انتظار داریم دستگاه قضا با مسئولانی که مسبب وضع فعلی آب برق و معیشت و اقتصاد هستند برخورد جدی و قضائی کند. باید برخی مسئولان دادگاهی شوند و انفصال‌ازخدمت بگیرند تا الگویی برای دیگران شوند.

اعتراضات به‌حق مردم خوزستان باید شنیده شود

- اکنون مردم به آرامش نیاز دارند. باید در عین این‌که اعتراضات مردم شنیده و پیگیری شود مدیریت منسجمی صورت گیرد تا خدایی نکرده مجدد از اعتراضات به‌حق مردم سوءاستفاده نشود.

- نکته این است که انتقادات و اعتراضات معیشتی و قانونی نباید تبدیل به مسائل امنیتی شود. نباید عادت کنیم که کارد به استخوان مردم برسد و مجدد درگیر مسائل امنیتی شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول