اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

راه‌اندازی دپارتمان ملی معادن در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود معادن بی‌نظیر منطقه و بهره‌گیری از توانمندی‌های استان‌های مجاور، گفت: در راستای توسعه معادن، حفظ اشتغال، تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، برای نخستین بار دپارتمان ملی معادن در شهرستان نهبندان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دپارتمان ملی معادن در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی عرب ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته ملی مهارت خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: اهداف سازمانی فنی‌وحرفه‌ای در راستای خدمت‌رسانی و ایجاد بسترهای احراز شغل‌های متنوع از رهگذر تلفیق آموزش‌های نظری و عملی به عنوان تنها نهاد متولی آموزش‌های غیر رسمی کشور فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه خدمات آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و آموزشگاه‌های بخش خصوصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ۱۹ مرکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای دولتی با ۱۰۲ شعبه شهری و روستایی و ارائه ۴۹۶ حرفه آموزشی در استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در بخش خصوصی آموزشی فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی نیز ۱۸۲ آموزشگاه آزاد که از این تعداد ۱۰۹ آموزشگاه ویژه بانوان، ۶ آموزشگاه ویژه برادران و ۶۷ آموزشگاه دو منظوره در ۲۲۶ حرفه آموزشی مجوز فعالیت دارند.

عرب با اشاره به ۱۸ طیف مخاطب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: مراجعین مستقیم مهارت‌آموزی به مراکز ثابت و سیار، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه، دانش‌آموزان، مناطق محروم و مرزی، معلولان، جامعه‌روستایی و عشایری، زنان سرپرست و خانه‌دار، آسیب‌دیدگان اجتماعی و زندانیان آزاد شده، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، مشمولان بیمه بیکاری، پناهندگان و اتباع خارجی از جمله فراگیران دوره‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

وی با تأکید بر سیاست تقاضامحوری، انعطاف‌پذیری و مطابق با استانداردهای جهانی این سازمان، گفت: در راستای هم‌افزایی و جلوگیری از عملکردهای جزیره‌ای، شورای مهارت راه‌اندازی و با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین گام‌های بلندی در تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز برداشته شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیرگذاری در استقبال از دوره‌های مهارت‌آموزی فنی‌حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در سال ۹۹، عنوان کرد: تعداد ۱۵ هزار و ۱۹۳ نفر طی ۳ میلیون و ۵۴ هزار ۵۰ نفر ساعت آموزش‌های متنوع فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

عرب خاطرنشان کرد: در سال ۹۹  نیز هزار ۴۴۵ نفر طی ۳۰۹ هزار ۸۲۹ نفر ساعت در ۹۸ حرفه آموزشی آموزشگاه‌های بخش خصوصی مجوزدار فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی شرکت کرده‌اند.

وی با گلایه از غربت مهارت‌آموزی و عدم‌ آگاهی مردم از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌آموزی موجود، اظهار داشت: به منظور توسعه کسب و کار و حمایت از کارآفزینان دوره‌های آموزشی وبینار و استارت‌آپ‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز آموزشی دانشگاهی برگزار می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به وجود معادن بی‌نظیر خراسان‌جنوبی و بهره‌گیری از توانمندی‌های استان‌های مجاور، یادآور شد: در راستای توسعه معادن، حفظ اشتغال، تعمیر تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، برای نخستین بار  دپارتمان ملی معادن در شهرستان نهبندان  راه‌اندازی می‌شود.

 عرب افزود: به مناسبت هفته ملی مهارت‌آموزی و در راستای ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعداد  ۲۵ خانه مهارت روستایی، ۵ مرکز جوارکارگاهی و دوره‌های آموزشی کاربردی فیبرنوری راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول