اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایتی درباره آلودگی آب سوادکوه

میکروبی‌بودن چند روستای مسیر با صراحت در گزارش شبکه بهداشت اشاره شد سوال شهروندان این است که بیماری مردم که به صد نفر هم می‌رسد و شبکه بهداشت بر طبق گزارش مرکز، آلودگی میکروبی روستاهای مسیر را تأیید کرده است از نظر آب و فاضلاب ندیده قرار نگیرد و برای تکرار نشدن آن برنامه‌ریزی کند

روایتی درباره آلودگی آب سوادکوه

خبرگزاری فارس مازندران ـ عمران اکبرنژاد| مشکلات آب شرب روستاهای مسیر انتقال دراسله‌سوادکوه و نهایتا جوابیه آب و فاضلاب مازندران در این زمینه منتشر شد، روابط عمومی آب و فاضلاب استان در این زمینه عنوان کرد؛ در پی انتشار شایعه آلوده بودن آب شرب شهر زیراب و مراجعه تعدادی افراد این شهر با علائم شبیه به هم و احتمال دادن انتقال بیماری از طریق آب و با استناد به گزارش رئیس مرکز بهداشت شهرستان، مراجعه افراد با علائم بیماری روده‌ای تنها طی روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه بوده و پس از آن مراجعی با این علائم به بیمارستان شهدای زیرآب گزارش نشده است.( بیشتر اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، در گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «تأیید میکروبی بودن آب شرب روستاهای مسیر انتقال دراسله‌سوادکوه» به شهر زیراب و روستاهای مسیر آب چشمه دراسله اشاره شد ولی در جوابیه آب و فاضلاب مازندران تنها به شهر زیراب اشاره شد که در گزارش شبکه بهداشت از منفی بودن آلودگی میکروبی شهر زیراب اشاره شد ولی میکروبی‌بودن چند روستای مسیر با صراحت در گزارش شبکه بهداشت اشاره شد که روابط‌عمومی آب و فاضلاب مازندران با نادیده‌گرفتن آن تنها به بخش خاص مورد نظر خود اشاره کرد و بیمار نشدن همه شهروندان سوادکوهی را دلیلی بر سالم‌بودن آب آشامیدنی شهرستان دانست.

*مشکل آب در روستای ارات‌بن

در این زمینه دهیار ارات‌بن دهستان ولوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در گفت‌و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه مردم روستا از آب چشمه استفاده نمی‌کنند و از آب لوله‌کشی مسیر چشمه دراسله استفاده می‌شود، گفت: ده‌ها نفر در روز‌های ۱۹ و ۲۰ تیر‌ماه در روستای ما مریض شدند و اداره بهداشت هم دلیل آن را آب‌آلوده معرفی کرد.

مقداد عالیشاه افزود: ما اقدام به اطلاع‌رسانی به مردم برای جوشاندن آب مصرفی کردیم و شکستگی لوله‌ها هم نداشتیم و بر طبق نظر شبکه بهداشت، آب مشکل داشت.

*اسهال و استفراغ ناشی از مصرف آب آلوده

بهورز روستا‌های ارات‌بن و زنگیان دهستان ولوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در گفت‌و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه به اعلام آلودگی آب مصرفی این روستا توسط شبکه بهداشت اشاره کرد و گفت: در شهرهای زیراب و شیرگاه هم آلودگی آب بیان شد.

مژگان سیاوشی افزود: غیر از خانواده‌هایی که از چای استفاده می‌کردند و یا از آب استفاده نکردند، بقیه خانواده‌ها دچار اسهال و استفراغ و مشکلات مصرف آب آلوده شدند و آب چشمه‌های روستا هم نمونه‌برداری و آزمایش شد و آلودگی برای آن وجود نداشت.

وی خاطر نشان کرد: آب این روستا‌ها کلر‌زنی نمی‌شد و کلر‌زنی انجام می‌شود و مشکل مریضی ناشی از آب در حال حاضر نداریم.

*آلودگی آب در روستای زنگیان

عضو شورای روستای زنگیان در گفت‌و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به تأیید آلودگی آب توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: ده‌ها نفر از مردم روستای زنگیان دچار اسهال و استفراغ شدند که شبکه بهداشت دلیل آن را آلودگی آب دانستند و ما از آب لوله‌کشی چشمه دراسله استفاده می‌کنیم.

پیشنهاد می‌شود صداقت و صراحت با مردم در دستور کار ادارات و نهاد‌های قرار گیرد و مشکلات و ضعف‌ها را بپذیرند تا قدم اول حذف موانع برداشته شود.

سوال شهروندان این است که بیماری مردم که به صد نفر هم می‌رسد و شبکه بهداشت بر طبق گزارش مرکز، آلودگی میکروبی روستاهای مسیر را تأیید کرده است از نظر آب و فاضلاب ندیده قرار نگیرد و برای تکرار نشدن آن برنامه‌ریزی کند و یا اگر آبفا پاسخی برای گزارش شبکه بهداشت دارد، به اطلاع عموم برساند و به صورت صریح و همه‌جانبه پاسخ دهند و از گزیده‌گویی و حذف بخشی از موضوع و برجسته‌سازی بخش دیگر خودداری کنند.

بهره‌برداری کامل تصفیه‌خانه آب در دراسله و شهر‌های سوادکوه گام بزرگ در تکرار نشدن آلودگی‌های آبی و نیز برکات دیگر ناشی از آن است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول