اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

توضیحات نماینده اصفهان درباره مشکل فنی بهشت آباد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مشکل فنی پروژه بهشت آباد عملا توسط قرارگاه خاتم الانبیا حل شد.

توضیحات نماینده  اصفهان درباره مشکل فنی  بهشت آباد

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پروژه بهشت آباد را مطرح می کردند که به خاطر مسائل زیست محیطی و احتمال نشتی و خشک کردن چشمه ها و... امکان عملیاتی شدنش نیست و محیط زیست اجازه نداده است.

وی افزود: مشکل فنی مهندسی پروژه بهشت آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیا حل می شود و دیگر این پروژه مشکلی برای محیط زیست ندارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: دیروز در بازدیدی که به همراه جمعی از نمایندگان از سد لتیان داشتیم، پروژه مشابه قرارگاه خاتم الانبیا را دیدیم که با تکنولوژی تونل و محل انتقال آب بندی می شد و یک درصد هم نشستی آب یافت نمی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: پس عملا توسط قرارگاه خاتم الانبیا مشکل فنی پروژه بهشت آباد حل شد.

به گزارش فارس، بهشت آباد نامی است که به "طرح انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران" اطلاق می شود. در این طرح مقرر شده سالانه حدود 250 میلیون مترمکعب آب، از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران منتقل شود.

اگر چه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان منابع آب ایران در سال ۱۳۹۴ با هدف جلوگیری از سیل در خوزستان و تأمین آب شرب فلات مرکزی (یزد، کرمان) با اجرای این طرح موافقت کردند؛ اما کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دولت یازدهم از اساس آنرا غیرعلمی، مخرب و دارای مشکلات فراوان خوانده و با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول