اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آزمایش موفق سامانه دفاع موشکی اس-500 در رزمایش ارتش روسیه

آژانس نظامی روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی اس-500 با موفقیت در یک رزمایش آزمایش شده و پس از تکمیل چرخه کامل تست‌های فنی به ارتش این کشور تحویل داده خواهد شد.

آزمایش موفق سامانه دفاع موشکی اس-500 در رزمایش ارتش روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفق نسل جدید سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ در رزمایش منطقه «کاپوستین یار» خبر داد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که اولین سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ پس از طی چرخه کامل آزمایش‌ها و تست‌های فنی به واحد دفاع هوایی و موشکی ارتش تحویل داده خواهد شد. 

آژانس نظامی روسیه همچنین اعلام کرده، براساس داده های ثبت شده سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ در رزمایش زمینی کاپوستین یار با موفقیت شلیک و یک موشک بالستیک با سرعت بالا را منهدم کرده است. 

بر اساس این گزارش، سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ هیچ مشابهی در جهان ندارد و می‌تواند طیف وسیعی از اهداف فعلی و آینده حملات موشکی دشمن را در هر ارتفاعی و با هر سرعتی رهگیری و منهدم کند. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سامانه اس-۵۰۰ قرار است جایگزین سامانه فعلی اس-۴۰۰ شود. این سامانه که از سال ۲۰۱۷ روند کار و تولید آن آغاز شده است قرار بود در سال ۲۰۲۰ به ارتش روسیه تحویل داده شود.  

سال گذشته «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه « Army-2020» گفته بود که فاز آزمایشی و پیکربندی اس-۵۰۰ آغاز شده و تلاش برای تولید انبوه این سامانه در حال انجام است.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول