اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صادرات 10 میلیون دلار ماهی از چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان ماهی صادراتی در سال گذشته 10 میلیون دلار بوده که به کشورهای عراق، امارات، تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و آذربایجان ارسال شده است.

صادرات 10 میلیون دلار ماهی از چهارمحال و بختیاری در سال گذشته

عطاالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری اولین تولیدکننده ماهیان سردابی است که سالانه 24 هزار تن ماهی قزل‌آلا تولید می‌کند، گفت: در این استان 6 واحد فرآوری با تکنولوژی بالا و سرمایه‌گذاری بیش از 50 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 400 نفر به‌طور مستقیم در حال انجام فرآوری و بسته‌بندی ماهی هستند.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: فرآوری‌های ماهی علاوه بر تأمین نیازمندی استان به سایر مراکز استان‌ها ارسال می‌شود و در سال گذشته بیش از هزار تن ماهی فرآوری شده به خارج از کشور به مقاصد امارات متحده عربی، تاجیکستان، ارمنستان و عراق صادر گردیده است.

احداث 2 واحد کارخانه به منظور کاهش ضایعات ماهیان

وی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری 2 کارخانه تولید پودر ماهی وجود دارد که با ظرفیت 4 هزار تن در حال فعالیت می‌باشد و 2 واحد دیگر نیز در حال احداث است که با تکمیل این طرح‌ها ضایعات ماهیان به حداقل ممکن خواهد رسید.

تکمیل زنجیره تولید استان به صورت 100 درصد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

ابراهیمی اظهار کرد: این استان با تولید سالانه 180 هزار تن خوراک انواع ماهیان و سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان یکی از قطب‌های تولید ماهیان فرآوری شده در کشور است و اولین استانی است که زنجیره تولیدش به صورت 100 درصد در بخش ماهیان سردابی و شیلاتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح فرآوری ماهی در استان 10 فقره جواز تأسیس کسب کرده که 6 فقره آن جواز بهره‌برداری گرفته است، بیان کرد: همچنین 24 فقره جواز تأسیس کارخانه‌های تولید خوراک ماهی کسب شده که تا کنون 13 فقره پروانه‌ به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میزان تولید خوراک آبزیان در این استان 180 تن و واحدهای در حال احداث 11 واحد است، گفت: کل میزان سرمایه‌گذاری این واحد 2هزار میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی آن برای 4 هزار نفر به صورت مستقیم می‌باشد.

وی در پایان افزود: میزان ماهی صادراتی در سال گذشته 10 میلیون دلار بوده که به کشورهای عراق، امارات، تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان و آذربایجان ارسال شده است.

انتهای پیام/68036  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول