اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رقابتی کردن فضا، عاملی در جهت افزایش کیفیت نان

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به عدم رقابتی بودن بازار نان، گفت: باید فضای نان رقابتی شود تا کیفیت نان افزایش یابد.

رقابتی کردن فضا، عاملی در جهت افزایش کیفیت نان

مصطفی کشتگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: یکی از علل شلوغی نانوایی‌ها سرانه مصرف نان است باید بپذیریم که مصرف نان میان مردم بیشتر از گذشته شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به قطعی برق و تاثیر آن برای شلوغی صف‌های نانوایی، افزود: هر زمان در یک منطقه با قطعی برق مواجه می‌شدیم، نانوایی‌ها در منطقه دیگری با ازدحام مواجه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه علت مهم دیگر استفاده دامداران از نان به جای نهاده است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل شلوغی رفتار مشتریان است که نان چند وعده خود را خرید می‌کنند تا برای وعده بعدی مجبور نباشند به نانوایی مراجعه کنند.

کشتگر نیمه تعطیل شدن برخی از نانوایی‌ها را از دیگر علت شلوغی صف‌های نانوایی خواند و ابراز کرد: پایین بودن دستمزد هم مزید بر علت بود که از کارگر غیر ماهر استفاده کنند، این عامل سبب می‌شود نان دیر به دست مشتری برسد و صف‌ها شلوغ شوند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نان برای جبران هزینه‌های کارگری و کارفرمایی است، تصریح کرد: اگر این بحث زودتر اصلاح می‌شد کارگر ماهر را از دست نمی‌دادیم و بخشی از صف‌ها خلوت‌تر می‌شد، بنابراین گرانی نان در حفظ نیروی کار اثرگذار است و عاملی است تا کارگر ماهر به صنف بازگردد، همچنین این گران شدن سبب می‌شود خریدهای مازاد کاهش یابد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا گران شدن نان به قدری هست که خرید آن برای دامدار جذابیت نداشته باشد، بر هدفمند کردن یارانه‌ها در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: باید در حوزه آرد و نان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود تا تولیدکننده واقعی باقی بماند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد تاکید کرد: در فضای تولیدی و رقابتی متخلف توان فعالیت نخواهد داشت، بستر یارانه به شکل فعلی احتکار را رقم می‌زند و این امر سبب می‌شود هم نانوا و هم مشتری ناراضی باشند.

کشتگر با بیان اینکه با این مُسکن‌ها و گران شدن‌ها شاید تا برهه‌ای مشکل را حل کند؛ اما در مدت طولانی راهگشا نیست، ابراز کرد: باید قرارگاهی در بخش نان ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث کیفیت نان اشاره و علت این امر را عدم رقابتی بودن بازار دانست و گفت: باید فضای نان رقابتی شود تا کیفیت نان افزایش یابد.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد یادآور شد: کیفیت زمانی اتفاق می‌افتد که واحدهایی تماما آزاد و بدون ریالی یارانه در بخش نان فعال شوند.

کشتگر نان را بخشی مولد و درآمدزا دانست و گفت: ما حتی می‌توانیم نان را به کشورهای اطراف صادر کنیم؛ شرق کشور مهد نان است؛ اما تا زمانی که فضای نان دستوری و دولتی باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: البته نمی‌گویم واحدی اضافه شود، بلکه از همین واحدهای موجود بهره گیریم و مطمئن باشید چنانچه اختیار به نانوایی داده شود کیفیت افزایش می‌یابد و نانی مطابق نظر مشتری تولید می‌کند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول