اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قبوض آب رایگان برای ۹ درصد از مشترکان گلستان/ ۱۸ درصد هدررفت آب واقعی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از رایگان شدن قبوض آب ۹ درصد مشترکان این استان خبر داد.

قبوض آب رایگان برای ۹ درصد از مشترکان گلستان/ ۱۸ درصد هدررفت آب واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهزاد هرمزی صبح امروز با اشاره به ضرورت رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان اظهار کرد: استان گلستان با وجود سرسبزی از فقر منابع آبی رنج می‌برد و این هشدارها ضرورت رعایت مدیریت مصرف را بیش از هر چیزی مشهود کرده است، توجه به مصرف بهینه باعث شد تا برای ۹ درصد مشترکان گلستان قبض رایگان صادر شود.

وی استفاده از ابزارهای تشویقی را در فرهنگسازی بهینه مصرف مهم خواند و تصریح کرد: همه سازوکارهای پیش‌بینی شده برای این منظور است که آب به عنوان یک عنصر حیات‌بخش به صورت درست مورد استفاده قرار بگیرد.

*۷۶ روستای گلستان محروم از آب شرب/ قیمت آب واقعی نبوده و تکلیفی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه ۷۶ روستای استان از نعمت آب شرب محروم است، وضعیت پنج شهرستان گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان را اضطراری خواند.

هرمزی با بیان اینکه قیمت آب به عنوان یک عنصر حیاتی، واقعی نبوده و تکلیفی است، افزود: این دغدغه جدی باید برای جلوگیری از هدررفت آب مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با اشاره به تعداد مشترکان آب در استان گلستان گفت: ۵۳۸ هزار مشترک از نعمت آب شرب برخوردار هستند، ۳۸ درصد از مشترکان در زمره پرمصرف قرار دارند.

*۳۰ درصد آب بدون درآمد است/ خوش‌مصرف‌های گلستان دو درصد آب را مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه مشترکان خوش مصرف مشمول سیاست‌های تشویقی قرار گرفتند شمار این دسته از مشترکان را تنها ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این مشترکان دو درصد از آب استان را استفاده می‌کنند و هزینه قبوض آب برای آنها رایگان است.

هرمزی در خصوص هدررفت آب بیان کرد: ۳۰ درصد آب بدون درآمد است و سه مولفه «مصارف مجاز بدون درآمد»، «هدررفت ظاهری» و «هدررفت واقعی» دارد منظور از مصارف مجاز بدون درآمد تعدادی از مشترکان هستند که از پرداخت بهای آب معاف می‌شوند.

*در هیچ جای جهان عدد هدررفت آب به صفر نمی‌رسد

به گفته وی؛ آبرسانی سیار، شستشوی مخازن، اماکن مذهبی، مصارف کمتر از پنج مترمکعب جزو مصارف مجاز بدون درآمد محسوب می‌شوند.

هرمزی با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد هدررفت آب واقعی است، تصریح کرد: مابقی مصارف مجاز بدون درآمد و هدررفت ظاهری است، در هیچ جای جهان عدد هدررفت آب به صفر نمی‌رسد حتی در ژاپن هدررفت آب هفت درصد است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول