اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با همت قرارگاه مردمی مقابله با کرونا، نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در شهر زاهدان راه اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی گفت: برای اینکه بتوانیم دسترسی حداکثری را برای واکسیناسیون فراهم کنیم، با همت قرارگاه مردمی مقابله با کرونا نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خودرویی در شهر زاهدان راه اندازی شد و شمار پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به 13 مرکز رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی برای افرادی که امکان تحرک ندارند راه اندازی شده افزود: محل استقرار این مرکز در بلوار جمهوری، خیابان ایثار، مجتمع ایثار می باشد و از ساعت 8 صبح لغایت ساعت 13 واکسیناسیون گروه های سنی هدف انجام می شود.

وی گفت: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون بیش از 77 هزار دوز واکسن تلقیح شده است، پوشش گروه سنی بالای 70 سال58 درصد و گروه سنی 60 تا 70 سال حدود 35 درصد واکسینه شدند.

این مسؤول ادامه داد: افراد بالای 50 سال می توانند جهت دریافت نوبت به سامانه salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ثبت نام کنند.

به گفته طباطبایی واکسیناسیون جمعیت عمومی در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی موثرترین کار برای مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی گفت: مطالعات نشان می دهد که در سویه جهش یافته دلتا، یک مجاورت چند ثانیه می تواند باعث انتقال ویروس شود که می تواند خطرناک باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان دراوج بیماری کرونا قرار داریم و با توجه به اینکه ایام عید قربان در پیش رو است و خطر بیماری کرونا در استان جدیست، ساده انگاری و سهل انگاری می تواند موج جدیدی از بیماری را برروی این موج ایجاد کند و مشکلات بسیاری را فراهم کند.

طباطبایی با اشاره به این موضوع که عید قربان را تبدیل به قربانگاه عزیزان مان نکنیم افزود: از مردم عاجزانه تقاضا می شود در ایام عید قربان از حضور در تجمعات و دید بازدیدها خودداری نمایند و کمک کنند که خدمتگذارانشان در نظام سلامت بتوانند خدمات مناسبی را ارائه کند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول