اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات سفر هیات پارلمانی ایران به بلاروس/ بازدید از مراکز صنعتی و پارک‌های علم و فناوری

رئیس هیأت پارلمانی ایران و بلاروس با اشاره به سفر این هیات به مینسک گفت: در این سفر از مراکز صنعتی و پارک‌های علم و فناوری بازدید کردیم و مقرر شد توافقنامه‌های بین دو کشور جهت پیگیری اجرا در دستور کار قرار گیرد.

جزئیات سفر هیات پارلمانی ایران به بلاروس/ بازدید  از مراکز صنعتی و پارک‌های علم و فناوری

ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره سفر اخیر این گروه به مینسک اظهار داشت:‌ گروه دوستی ایران و بلاروس هفته گذشته به دعوت طرف مقابل به پایتخت این کشور سفر کرد.

وی افزود: بعد از ارتباطاتی که با مجلس بلاروس در مجلس یازدهم شورای اسلامی برقرار شد ملاقات‌هایی با سفیر بلاروس در تهران صورت گرفت و وبینارهایی‌ با مقامات ارشد بلاروس داشتیم و دو طرف از مواضع یکدیگر مطلع شدند و نهایتاً این اقدامات منجر به سفر هیأت پارلمانی ایران به مینسک شد.

رئیس گروه دوستی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سفر دستاوردهای خوبی در جهت ارتقای روابط پارلمانی و آشنایی دو کشور با موضع‌شان داشت. در این سفر از مجلس بلاروس بازدید کرده و با گروه دوستی و پارلمانی کشور بلاروس مذاکرات مفصلی داشتیم ضمن اینکه از مراکز تجاری و صنعتی این کشور که ظرفیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارند بازدید کردیم. همچنین با وزارت صنایع بلاروس و مراکز صنعتی این کشور مانند «ماز» و پارک‌های علم و فناوری مینسک و گریت استون بازدید کرده و گفت‌‌و‌گوهایی با مسئولان ارشد آن داشتیم.

عمویی عنوان کرد:‌ مقرر شد با توجه به توافقاتی که بین دو کشور وجود دارد این توافقات در دستور کار قرار گیرد و برخی ایده‌ها هم بین دو کشور رد و بدل شد. این در حالی است که این ایده‌ها پیش از سفر از مسئولان وزارت خارجه، وزارت صمت، وزارت بهداشت و وزارت دفاع که روابطی را با دولت بلاروس دارند جمع‌آوری کردیم و در این سفر با تجار ایرانی فعال در بلاروس جلساتی داشتیم و قرار است در هفته آتی نشست‌هایی را با مقاماتی که مرتبط با بلاروس هستند را برگزار کنیم و مباحث سفر را منتقل کرده و مطالب طرح شده در این سفر را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر هیأت پارلمانی ایران به بلاروس پیرو سفر سه سال قبل گروه دوستی بلاروس به ایران صورت گرفته و در مجموع این سفر در پاسخ به سفر آنها به تهران بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول