اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مرگ کاریکاتوریست موهن به پیامبر(ص)

«کورت وسترگارد» کارتونیست دانمارکی موهن به حضرت محمد مصطفی(ص) مُرد.

مرگ کاریکاتوریست موهن به پیامبر(ص)

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس۲۴، «کورت وسترگارد» کارتونیست دانمارکی، طراح یکی از ۱۲ کاریکاتور موهن با موضوع پیامبر اکرم که در۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵ توسط روزنامه «یولَندز پُستن» منتشر و موجب اعتراض گروه‌هایی از جامعه مسلمانان شد، در سن ۸۶ سالگی مُرد.

خانواده اش به روزنامه برلینگسکه گفتند وسترگارد پس از یک دوره طولانی بیماری در خواب مُرده است.

این کارتونیست دانمارکی ۱۲ طرح کشیده بود که روزنامه محافظه کار «یولَندز پُستن» با عنوان «چهره محمد» منتشر کرد، و یکی از آنها خشم جهانی مسلمانان را برانگیخت.

در سال ۲۰۰۵ و تنها ۱۵ روز پس از انتشار کاریکاتورهای پیامبر عظیم الشان اسلام که توجه چندانی به خود جلب نکرده بودند، تظاهراتی از سوی جمعی از مسلمانان در کپنهاگ برگزار شد و سفیران کشورهای اسلامی در دانمارک به طور رسمی نسبت به این اقدام نشریه یولندز پستن اعتراض کردند.

پس از آن در فوریه ۲۰۰۶ خشم گروه‌های مختلف مسلمانان در جهان اسلام به اوج خود رسید و به دنبال آن دانمارک با جدی‌ترین بحران سیاست خارجی خود از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شد.

خشونت برآمده از انتشار این کاریکاتورها به کشتار سال ۲۰۱۵ منجر شد که در آن ۱۲ نفر در هفته نامه طنز «شارلی اِبدو» در پاریس که کارتون ها را در سال ۲۰۱۲ تجدید چاپ کرده بود، کشته شدند.

کارتونیست دانمارکی پس از آن، به خاطر ترس از جانش ناچار شد همچون دیگر همکارانش به زندگی مخفی تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس روی آورد.

اوایل سال ۲۰۱۰، پلیس دانمارک یک جوان ۲۸ ساله سومالیایی مسلح به چاقو را به اتهام تلاش برای سوء قصد به جان «کورت وسترگارد» بازداشت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول