اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

درخواست معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که تعهد ارزی خود را انجام داده باشند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار معافیت مالیاتی صادرکنندگانی شد که تعهد ارزی صادرات سال 97 خود را بعد از تاریخ 30 دی ماه 98 انجام داده باشند.

درخواست معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که تعهد ارزی خود را انجام داده باشند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشنهادی برای معافیت مالیاتی صادرکنندگان متعهد به برگشت ارز خود ارائه کرد.

در این نامه آمده است: در مورد تمدید مهلت بازگشت ارز صادرکنندگان سال 98 تا پایان آبان سال 99 به منظور برخورداری حداکثری صادرکنندگان از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده که مورد توافق قریب به اتفاق اعضای کمیته اقدام ارزی نیز بوده در بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 1397 تا 1400 مصوب کمیته ماده 2 موضوع صورتجلسه چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب نرسیده است.

در این نامه آمده است:‌ اهداف اقتصاد کلان کشور در مورد تأمین منابع ارزی مورد نیاز برای واردات از محل صادرات غیرنفتی محقق شده است به نحوی که هدف‌گذاری 56 درصدی بازگشت ارز ناشی از صادرات سال 97 که در اولین بسته سیاستی چگونگی بازگشت ارز و نحوه رفع تعهد ارزی ابلاغ شده توسط کمیته ماده 2 هدفگذاری شده بود عملاً با 135 درصد بازگشت ارز به چرخه اقتصاد کشور در بازه زمانی تعیین شده یعنی تا 30 دی ماه 98 محقق شده است.

همچنین مطابق دومین بسته سیاستی بازگشت ارز ابلاغی صادرکنندگان مکلف بودند 70 درصد ارز ناشی از صادرات سال 98 خود را تا 31 تیر ماه 99 به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند که این مهلت در سومین بسته سیاستی ابلاغ شده در فروردین سال 1400 با افزایش تعهد ارزی به 90 درصد تا پایان تیر ماه سال جاری تمدید شده است.

آمار بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98 و 9 ماه سال 99 که مطابق بسته‌های سیاستی توسط بانک مرکزی به صورت تجمعی و ماهانه به سازمان مالیاتی اعلام می‌شود. با توجه به مراجعات مکرر تشکل‌های صنفی و صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهد ارزی صادرات سال 97 خود بعد از تاریخ 30 دی ماه 98 اقدام نموده‌اند و خواستار اعمال معافیت و استرداد مالیات و عوارض مالیات بر ارزش افزوده شده‌اند خواهشمند است با توجه به برگزاری دویست و چهل یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم در روز 22 تیر ماه سال جاری پیشنهاد گفته شده این سازمان مطرح و در صورت تصویب برای الحاق به بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 97 تا 1400 به کمیته ماده 2 ارجاع شود.


نامه رئیس سازمان مالیاتی

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول