اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ابوترابی: ایران به عنوان ابرقدرت نظامی و سیاسی اکنون به ابرقدرتی در حوزه تولید واکسن کرونا تبدیل شده است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه آقای روحانی، کشور را با وعده سیب و گلابی برجام سرکار گذاشت، گفت: حال که مردم مرد میدان را انتخاب کردند، می‌توانیم با امکانات موجود، تهدیدهای بزرگ را به فرصت‌های بزرگ در حد ابرقدرتی تبدیل کنیم.

ابوترابی: ایران به عنوان ابرقدرت نظامی و سیاسی اکنون به ابرقدرتی در حوزه تولید واکسن کرونا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، ابوالفضل  ابوترابی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه پس از آزمون انتخابات در سال 1400، منتظر اقدام عملی در رفع مشکلات موجود هستیم، گفت: در حال حاضر کشور با چندین جنگ واقعی سخت مثل جنگ اقتصادی، بیماری کرونا، خشکسالی، بی برقی و سلب اعتماد عمومی مواجه است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با انتخاب هوشمندانه خود در انتخابات ریاست جمهوری، تغییر را با رأی خود فریاد زدند، اظهار داشت: مردم خسته از مدیریت کاخ نشینی آقای روحانی هستند؛ از ترک فعل‌های بزرگی همچون عدم ساخت و ساز مسکن، عدم ساخت پالایشگاه ها و ده‌ها ترک فعل دیگر که در دوران آقای روحانی کشور را با وعده سیب و گلابی برجام سر کار گذاشت، خسته هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید دستگاه‌های امنیتی پاسخگو باشند، تأکید کرد: آیا این اقدامات با سوءنیت بوده است؟ نحوه اداره کشور در 8 سال گذشته رویکردی براندازانه داشته و مردم ایران با آمدن مرد میدان، مثل سوابق درخشانی که پیش از این در جنگ تحمیلی داشته و در شرایطی که تمام معیارهای عقلی حکایت از شکست در جنگ با رژیم بعث داشت اما با همراهی مردم و مسئولان پیروز شده و کشور تبدیل به یک ابرقدرت نظامی شد.

ابوترابی در ادامه با اشاره به تجربه پیچیده و خطرناک ایدئولوژیک مبارزه با داعش که فقط برای ایران توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم به وجود آمده بود، گفت: اما با مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی تهدید تبدیل به فرصت و ایران تبدیل به یک ابرقدرت سیاسی شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: جنگ بیماری کرونا نیز ایران تحت فشار تحریم‌های اقتصادی تهدید را تبدیل به فرصت کرده و کشور ما تولید ماسک را از 6 میلیون به بیش از 40 میلیون رساند و در تولید و صادرات ونتیلاتور، واکسن کرونا و داروهای مربوطه و تولید الکل تبدیل به صادرکننده شده و ره 20 ساله را یک ساله طی کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تبدیل به ابرقدرت نظامی، ابرقدرت سیاسی و ابرقدرت تولید واکسن کرونا شده‌ایم، اظهار کرد: اگر مردم مرد میدان را انتخاب کنند می توانیم با امکانات موجود، تهدیدهای بزرگ را به فرصت‌های بزرگ در حد ابرقدرتی تبدیل کنیم لذا مطمئن باشید خروجی جنگ اقتصادی ما ابرقدرتی اقتصادی ایران است البته مسئولان علاوه بر همدلی و اتحاد که رمز پیروزی است مانند دوران دفاع مقدس باید عین و بین مردم باشند و با صداقت با مردم حرف زده تا بتوانند اعتماد سلب شده در جامعه را برگردانیم.

ابوترابی با بیان اینکه مشکلات بزرگی داریم اما در کنار آن امکانات داریم، عنوان کرد: جوانان تحصیل‌کرده، منابع طبیعی و جغرافیای عالی داریم که حلقه گمشده ما قوه مجریه قوی بود که انتخابات اخیر مرد میدان این عرصه و دولت را انتخاب کرد که امیدواریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به معضل آب ابراز داشت: این موضوع چالش برانگیز، جنگ آب است که در کشور به وجود آمده و باید با همدلی، اتحاد و نگاه ملی، موضوع آب را حل کنیم؛ امروز طرح‌هایی داریم که اصطلاحا به آن طرح های پت و مت می‌گویم یعنی آب چهارمحال بختیاری، حوزه سیاسی اصفهان 900 کیلومتر در رودخانه کارون باید به خلیج فارس ریخته شده و 200 هزار میلیارد تومان برای شیرین شدن آب هزینه و سپس به اصفهان منتقل شد که این طرح خروجی ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کدام عقل سلیمی می پذیرد آب شیرین در سردشت رودخانه کارون در چهارمحال و بختیاری و اصفهان 900 کیلومتر وارد خلیج فارس شود و سپس با هزینه بالا دوباره به اصفهان منتقل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول