اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صالحی: آقای رئیسی! آنچه تحویل می‌گیرید یک دولت نیست، یک بنگاه اقتصادی است که در گران کردن ارز نفع دارد

نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: آقای رئیسی! آنچه شما تحویل می‌گیرید یک دولت نیست بلکه یک بنگاه اقتصادی بزرگ است که در فعل و انفعالات اقتصادی نظیر گران شدن قیمت ارز یا کاهش ارزش پول ملی نقش و منافعی دارد.

صالحی: آقای رئیسی! آنچه تحویل می‌گیرید یک دولت نیست، یک بنگاه اقتصادی است که در گران کردن ارز نفع دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسلم صالحی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (دوشنبه 28 تیرماه  1400) مجلس خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: امیدوارم گزارشات عریض و طویل کارشناسان و برخی دلسوزان که مشکلات ریز و درشت کشور را فهرست کرده‌اند، ذهن حضرت عالی را از ابرچالش ملی یعنی بحران حکمرانی که منشأ همه گرفتاری‌هاست، منحرف نسازد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیسی! آنچه شما تحت عنوان دولت تحویل می‌گیرید، اساسا یک دولتع استاندارد و منطبق بر اصول و تعاریف شناخته شده حکمرانی صحیح نیست، بلکه یک بنگاه عظیم اقتصادی را تحویل می‌گیرید که خود در فعل و انفعالات اقتصادی نظیر گران شدن قیمت ارز، یا کاهش ارزش پول ملی نقش و منافعی دارد.

وی ادامه داد: چنین ساختار فسادخیز و رانتی چگونه می‌تواند ادعای خدمت کند؟ این ساختار کمترین شباهتی به یک دولت چابک، خدمتگزار در تراز جمهوری اسلامی ایران ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: مدیریت قبیله‌ای و رانتی ناشی از اتکا بودجه ملی به نفت میراثی بر جای گذاشته است که اگر آن را دگرگون نکنید مطمئن باشید که این عجوزه اهداف پاک و نیات مردمی شما را نیز مثل اصل 44 قانون اساسی، بحث یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی که برای نجات کشور تدبیر شده بودند، یکجا خواهد بلعید و استحاله خواهد کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از چابک و استانداردسازی، مسأله باج ندادن به مافیایی است که خود این بلاها را بر سر مردم آورده و اگر مواظب نباشید در اطراف شما نیز حضور پیدا خواهند کرد و سیستم اداری دولت شما را فلج خواهند کرد. امیدوارم با تیزبینی این موانع را شناسایی و خنثی کنید و برای شایسته‌گزینی و استقرار یک سیستم عقلانی و پایدار چاره‌ای متفاوت و بی‌نیاز از اعمال سلیقه‌ها بیندیشید. امیدوارم مدیریت عقلانی و سیستمی مهم‌ترین هدیه دولت سیزدهم به ملت ایران باشد.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشاورزی در ارتباط با بحث محیط زیست گفت: آقای وزیر‍! در دشت‌ها، تالاب، دریاچه، بیشه و آبگیری باقی نگذاشته‌اید. چمنزارها را شخم زدیم و ریزگردها را گسترش دادیم. اکنون نوبت به ارتفاعات و باقیمانده ثروت‌های طبیعی در این مناطق رسیده است تا در آتش غفلت و بی‌تدبیری ما خاکستر شود.

صالحی خاطرنشان کرد: زاگرس و پوشش استثنایی و بسیار ارزشمند آن جلوی چشم ما خزان می‌شود، به خاکستر تبدیل می‌شود و ما فقط تماشا می‌کنیم که مثال بارز آن آتش‌سوزی‌های گسترده در ماه‌های اخیر در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان، فیروزآباد و... در استان فارس است که با تلاش گسترده و رایزنی نمایندگان این شهرستان‌ها و مسئولین وزارتخانه و کمک ادارات مربوطه به مردم محلی مهار شد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سؤال این است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این بحران کجای کارند. اگر خسارت آتش گرفتن طبیعت، از سیل کمتر است که اینقدر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم! چرا از اعتبارات حوادث غیرمترقبه ساده‌ترین وسایل اطفاء حریق را تهیه نمی‌کنیم و در اختیار مردم و سازمان‌های مردم نهاد قرار نمی‌دهیم؟ چرا به وقت نیاز حداقل امکانات حمل و نقل در ارتفاعات در اختیار داوطلبان مردمی قرار نمی‌گیرد؟

وی افزود: اگر حضور پررنگ نیروهای مردمی با عزم جدی در اطفاء حریق‌ها نبود، معلوم نبود میزان خسارت وارده چه میزان می‌شد که جا دارد در اینجا از تلاش‌های خالصانه نهادهای مردم تقدیر و تشکر داشته باشم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول