اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نیم میلیون چینی خواستار تحقیق WHO از آزمایشگاه «فورت دتریک» آمریکا شدند

بیش از نیم میلیون چینی با امضای نامه‌ای، از سازمان جهانی بهداشت خواستند در راستای ممانعت از همه‌گیری‌های آینده، تحقیقی در آزمایشگاه نظامی «فورت دتریک» ایالات متحده انجام دهد.

نیم میلیون چینی خواستار تحقیق WHO از آزمایشگاه «فورت دتریک» آمریکا شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از نیم میلیون چینی با امضای نامه‌ای مشترک خطاب به سازمان جهانی بهداشت، خواستار انجام تحقیق از سوی این نهاد در آزمایشگاه «فورت دتریک» ایالات متحده برای جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده شدند. 

انستیتو تحقیقات پزشکی بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا (USAMRIID) در فورت دتریک ایالت مریلند در سال ۲۰۱۹ بعد از تحقیق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، برای مدتی تعطیل شد. این آزمایشگاه اعلام کرد دلیل بسته شدن آن مسائل جاری زیرساختی در ارتباط با رفع آلودگی فاضلاب بوده است. 

روزنامه «گلوبال تایمز» چین ضمن گزارش درخواست شهروندان چینی، این توجیه را زیر سوال برد و افزود تحقیقاتی که در ماه ژوئن توسط برنامه تحقیقاتی «همه ما» موسسه ملی سلامت آمریکا انجام شد نشان داد کووید-۱۹ ممکن است از دسامبر ۲۰۱۹ در ایالات متحده بوده باشد.

طبق گزارش این رسانه در نامه شهروندان چینی ذکر شده که در پاییز ۲۰۱۹ درست قبل از شیوع همه‌گیری، نشتی از این آزمایشگاه وجود داشته که البته اطلاعات دقیق آن از سوی آمریکا به بهانه‌های امنیت ملی پنهان مانده است. 

این نامه می‌افزاید: چین به ویروس‌شناسان غربی و نمایندگان رسانه‌های آمریکایی اجازه داد از موسسه ویروس‌شناسی ووهان بازدید کنند در حالی که آمریکا در ارتباط با فورت دتریک این کار را نکرد و هیچ اطلاعاتی را هم با کشورهایی مثل چین که مستقل از نفوذ ژئوپولتیک آمریکا هستند به اشتراک نگذاشت. 

در ژانویه ۲۰۲۱ گروهی از کارشناسان بین‌المللی به ووهان چین جایی که اولین بار موارد کرونا در آن گزارش شد سفر کردند تا درباره منشأ شیوع این بیماری تحقیق کنند. سازمان جهانی بهداشت بعد از انجام تحقیق، با تهیه گزارشی نشت کرونا از آمایشگاه ووهان را رد کرد. 

اخیراً سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری در خصوص اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه چین درباره منشا کرونا گفت، چین بارها و بارها تاکید کرده که ردیابی منشا کرونا موضوعی علمی است و نباید سیاسی شود.

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین افزود ایالات متحده دانشمندان را تحت فشار قرار داد تا از فرضیه «نشت آزمایشگاهی» حمایت کنند. این نشان می‌دهد که ایالات متحده به جای جستجوی منشأ علمی این قضیه، فقط به این فکر می‌کند که چگونه مسئولیت را به گردن چین بیندازد.

چندی قبل نیز «ژائو لی‌جیان» از دیگر سخنگویان وزارت خارجه چین گفت که آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به دلیل نقش مهمی که در زمینه بررسی و مطلعه کووید-۱۹ داشته، شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی است.

مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی بارها به چین درباره عدم همکاری با تحقیقات بین‌المللی برای مشخص شدن خاستگاه و منشأ ویروس کرونا اتهام زده‌اند اما پکن به شدت این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول