اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فرخی: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی همانند دولت قبل عمل نکند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی همانند دولتهای گذشته عمل نکند که در عمل با شعار اقتدار سیاست خارجی وارد و دچار آسیب سیاست‌زدگی و هوای نفس شدند.

فرخی: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی همانند دولت قبل عمل نکند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رسول فرخی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه 28 تیر) گفت: ملت شریف ایران، من امروز به خاطر کمبودها و مشکلات موجود از شما عذرخواهی می‌کنم. 

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بار سنگین قانونگذاری در نظام جمهوری اسلامی برعهده نمایندگان مجلس است که به تعبیر امام(ره) مجلس در رأس امور است. 

وی افزود: ارتباط منطقی با دو قوه دیگر برپایه همکاری و همدلی و هم‌افزایی وظیفه مجلس است. این وظیفه زمانی تحقق پیدا می‌کند که با نظارت مجلس و پاسخگویی دو قوه دیگر بر محور تعامل که بزرگترین شاخص حل مشکلات مردم در داخل کشور و بهترین شیوه روابط با جهان است، همراه باشد.

فرخی خاطرنشان کرد: امروز وقتی رهبر معظم انقلاب مجلس را انقلابی می‌دانند یعنی نمایندگان مجچلس یازدهم در طراز انقلاب اسلامی هستند یعنی شاخص‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس بازگشت به رویکرد انقلاب اسلامی در قانونگذاری کارآمد برای توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب مردم انتظار دارند نمایندگانشان با تدوین قانون، محور اقتصاد را از سیاست‌بازی‌ها و جناح‌بندی ها جدا کنند. مردم از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهند در عرصه سیاست خارجی همانند دولتهای گذشته عمل نکند که با شعار اقتدار سیاست خارجی وارد شدند اما دچار سیاست‌زدگی و هوای نفس شدند و یا با مذاکره و سازش برجام که در عمل نافرجام بود مشکلات بزرگی را برای کشور ایجاد کردند. بلکه مسیر سیاست خارجی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و درنهایت مکتب مقام معظم رهبری را دنبال کنند که ایستادگی و مقاومت عامل پیروزی و عقب‌نشینی نظام سلطه خواهد شد. 

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: امروز با توجه به وضعیت جامعه و شرایط اقتصادی فعلی تذکر و سؤال نمایندگان مجلس به جایی نرسید. هر روز شاهد کوچک شدن اقتصاد، افزایش فقر و تبعیض صف استانداردهای زندگی و خروج سرمایه از کشور، عدم ثبات اقتصادی و نرخ دو رقمی تورم و رکود اقتصادی در کشور هستیم. 

فرخی خاطرنشان کرد: مردم از رئیس‌جمهور منتخب انتظار دارند از منابع انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد با تفکر جهادی از سراسر کشور استفاده کند تا بتواند کلیه مشکلات موجود در حوزه موانع و محدودیت‌های حوزه کسب و کار برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را برطرف کند و کلیه فعالیتهای اقتصادی در تمام مناطق کشور را مدیریت کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف اشاره کرد و عنوان کرد که هزینه‌های مردم گیلان ملی است، اما بودجه‌های آن استانی است. مردم گیلان در طول 42 سال با داشته‌هایشان  اندک آورده ملی زندگی کردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول