اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ظرفیت تخت‌های کرونایی دهدشت رو به تکمیل است/احتمال تکرار فاجعه پیک چهارم

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با سیر صعودی بستری‌های کرونایی و تکمیل ظرفیت تخت‌ها احتمال افزایش فوتی‌ها دور از انتظار نیست.

ظرفیت تخت‌های کرونایی دهدشت رو به تکمیل است/احتمال تکرار فاجعه پیک چهارم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در بیست و هفتمین نشست ستاد کرونا میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی را تا 10 نفر خواند و اظهار داشت: تخت‌های بیمارستان دهدشت به تدریج در حال تکمیل است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: در حالی که بخش‌های بیماسرتان به روال عادی بازگشته بود اما حالا با صعودی شدن آمار به کرونا اختصاص داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: درصد مثبت تست‌ها که در پیک گذشته تا ۱۲درصد بود حالا به 30 تا 50 درصد افزایش یافته است.

طیب‌زادگان با اشاره به 50 درصد مرگ و میرهای کرونایی در پیک چهارم رخ داد، افزود: در پیک پنجم مراقبت بیشتری لازم است تا دچار حالت فاجعه گذشته نشویم.

وی از مدیران دستگاه‌ها و نهادها خواست مطابق دستورالعمل و شرح وظایف در مقابله با کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست بیمارستان دهدشت گفت: متاسفانه تجمعات و عزاداری‌ها همچنان به عنوان یک مشکل لاینحل در شهرستان ادامه دارد تالارها همزمان با اوج بیماری بازگشایی شده و بدون مجوز مراسم برگزار می‌کنند و برگزاری عزاداری‌ها مطلقا بدون نظارت با شلوغی همراه است.

طیب‌زادگان با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون تصریح کرد:در بسیاری از کشورها درصد واکسیناسیون به حدی رسیده است که محدودیت‌ها برداشته شده ما هنوز وضعیت مطلوبی نداریم و جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون کم است.

این مسؤول با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا طبق برنامه وزارت بهداشت جلو نرفته است، افزود: امیدواریم تا قبل از فصل سرما پوشش جمعیت واکسینه به حد مطلوب برسد.

وی یادآور شد: طی سه روز گذشته سه هزار و 500 دوز واکسن سینوفارم و کوابرکت در شهرستان به جامعه هدف یعنی بالای 50 سال در روستاها و 60 سال به بالا در شهرها تزریق شده است.

طیب‌زادگان گفت: تأخیر در ارسال واکسن، تجمع زیاد در محل تزریق و یا کمبود واکسن نسبت به جمعیت نامنویسی شده در سامانه باعث بروز مشکلات و نارضایتی‌هایی در بین مردم شده است.

وی راه‌اندازی مرکز جدید در دهدشت را از راهکارهای رفع مشکلات برشمرد و گفت: لازمه این کار همکاری ادارات و نهادها در تأمین تجهیزات سرمایشی و نیروی انسانی است.


انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول