اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مرگ 114 پزشک اندونزیایی در 17 روز/ گسترش سویه دلتا عامل مرگ و میر

مرگ و میر پزشکان در اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، علی‌رغم میزان واکسیناسیون 95 درصدی در بین کارکنان بهداشت، افزایش یافته و طی 17 روز 114 پزشک جان باخته‌اند.

مرگ 114 پزشک اندونزیایی در 17 روز/ گسترش سویه دلتا  عامل مرگ و میر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، بررسی‌های صورت گرفته بیانگر آن است، در اندونزی مرگ پزشکان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در نیمه اول جولای به شدت افزایش یافته  که این موضوع همزمان با گسترش سویه دلتا در سراسر این کشور است.

مرگ و میر پزشکان در اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، علی‌رغم میزان واکسیناسیون ۹۵ درصدی در بین کارکنان بهداشت، افزایش یافته است. این امر دولت را بر آن داشته است تا از واکسن مدرنا به عنوان دز تقویت کننده برای کارکنان بهداشت و درمان استفاده کند.

به گفته انجمن پزشکان اندونزی ۱۱۴ پزشک از اول جولای تا هفدهم این ماه (روز گذشته) براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این درحالی است که از ابتدای شیوع کرونا ۵۴۵ پزشک جان خود را از دست داده اند و این تعداد معادل ۲۰ درصد پزشکانی است که در این مدت جان باخته‌اند.

«Mahesa Paranadipa»، یک مقام ارشد انجمن پزشکان گفت: این انجمن نگران است که ممکن است سیستم پزشکی نتواند از پس آن برآید.

وی ادامه داد: ما نگران احتمال سقوط عملکرد پزشکان هستیم؛ این داده‌های گزارش شده است، هنوز داده‌هایی هستند که ممکن است به ما گزارش نشده باشند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول