اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازگشت 345 تبعه قرقیزتبار افغانستان از تاجیکستان

345 نفر از اتباع قرقیزتبار افغانستان که طی چند روز پیش به تاجیکستان پناه آورده بودند، به کشورشان بازگردانده شدند.

بازگشت 345 تبعه قرقیزتبار افغانستان از تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنابر اعلام کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان 345 نفر از اتباع قرقیزتبار افغانستان که در چند روز پیش به تاجیکستان پناه آورده بودند، به کشورشان بازگردانده شدند.

در اطلاعیه مربوطه آمده است: در تاریخ 17-18 جولای سال جاری میلادی 345 نفر از اهالی قرقیزتبار روستای «آندمین» شهرستان «وخان» ولایت بدخشان افغانستان که در تاریخ 13-14 جولای همراه با 4 هزار راس حیوانات خانگی و وسایل نقلیه از طریق مرز دولتی وارد خاک تاجیکستان شده بودند، به محل اسکان دائمی خود بازگردانده شدند.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان تصریح کرده است: بازگشت آنها از طریق منطقه مرزی روستای «قزیل ربات» ناحیه «مرغاب» تاجیکستان به شهرستان «وخان» ولایت بدخشان افغانستان پس از آن صورت گرفت که تامین امنیت آنها از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان تضمین شد.

گفته شده است که مقامات مربوطه تاجیکستان طبق کنوانسیون سازمان ملل در مورد وضعیت پناهندگان در طول اقامت خود در منطقه «چاش تپه» و «دویوتوک» ناحیه «مرغاب» محل اقامت موقت، غذا، لباس و خدمات پزشکی پناهندگان افغان را تامین کردند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که وضعیت در بخش‌های یادشده از مرز دولتی تاجیکستان و افغانستان تحت کنترل مرزبانان تاجیک قرار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول