اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساماندهی فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در طرح فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در طرح فضای مجازی موضوع حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و سامان‌دهی فضای مجازی دیده شده و حمایت حقوقی از کاربران در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

ساماندهی فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی در طرح فضای مجازی

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر کارشناسان درباره این طرح استماع شد.

وی افزود: ما بر بررسی‌ طرح‌ فضای مجازی طبق اصل 85 قانون اساسی اصرار داریم و معتقدیم بررسی این طرح در قالب اصل 85 قانون اساسی باعث می‌شود که هم صحن مجلس بتواند دیگر مسائل مختلف و دغدغه‌های مردم را مورد بررسی قرار دهد و هم این طرح در کمیسیون تخصصی به صورت دقیق‌تر و تخصصی‌تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر قوانین مصوب براساس اصل 85 قانون اساسی قوانین آزمایشی با دوره زمانی سه تا پنج سال هستند و در این فرصت می‌تواند ضمن ارزیابی قانون در زمان اجرا در فرصت کافی نسبت به تهیه و تصویب قانون جامع‌تر در این زمینه اقدام کرد.

نصیرایی خاطرنشان کرد: در طرح فضای مجازی موضوع حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و همین‌طور ساماندهی فضای مجازی دیده شده و حمایت حقوقی از کاربران و حمایت از آنها در زمانی که متحمل ضرر و زیانی می‌شوند مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: 70 درصد پهنای باند اینترنت کشور ما در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی است و یکی از مواردی که در طرح فضای مجازی به دنبال آن هستیم افزایش پهنای باند برای پیام‌رسان‌های داخلی است و دیگر الزامی است که برای سازمان‌های دولتی در نظر گرفته شده تا آگهی‌های بازرگانی خود را در پیام‌رسان‌های داخلی منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: علاوه بر این موارد متعدد دیگر نیز در بحث حمایت پیام‌رسان‌های داخلی و ساماندهی فضای مجازی در طرح حمایت از فضای مجازی دیده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول