اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ابراهیمی: مدارس فوتبال جنبه کاسبی دارند/ 5 بازیکن تهرانی در پرسپولیس پیدا نمی‌کنید

یک پیشکسوت و مربی گفت: باشگاه ها قبلا به دنبال کاسبی از بازیکنان پایه نبودند بلکه به دنبال کشف، شناسایی و پرورش اشخاص مستعد بودند اما مدارس کنونی فوتبال فقط جنبه کاسبی پیدا کرده است.

ابراهیمی: مدارس فوتبال  جنبه کاسبی دارند/ 5 بازیکن تهرانی در پرسپولیس پیدا نمی‌کنید

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط مدارس فوتبال در کشور، اظهار داشت: در گذشته‌ که این همه فوتبالیست مستعد شناسایی می‌شد و هیچ خبری از این مدارس فوتبال نبود. باشگاه‌ها تیم‌های پایه داشتند که مربیان این تیم‌ها در زمین‌های خاکی اطراف تهران به دنبال بازیکنان مستعد می‌گشتند. به همین دلیل هم هر ساله باشگاهی مثل راه آهن 10-12 بازیکن خوب و مستعد تحویل می‌داد. شاهین و تاج هم همین شرایط را داشتند. باشگاه ها به دنبال کاسبی از بازیکنان پایه نبودند بلکه به دنبال کشف، شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد بودند اما مدارس فوتبال در حال حاضر فقط جنبه کاسبی پیدا کرده است. 

وی افزود: می‌توانید تحقیق کنید و ببینید. در 20 سالی که مدارس فوتبال رونق پیدا کرده‌اند، آیا 10 بازیکن سرشناس و خوب معرفی کرده‌اند؟ اتفاقا خیلی از استعدادها به دلیل ترویج همین مدارس کاسبکارانه از بین رفته‌اند. فردی زمینی کرایه می‌کند و آن را به چهار قسمت تقسیم می‌کند و در هر گوشه‌اش 30-20 بازیکن را تمرین می‌دهند. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی به او پیشنهاد تاسیس مدرسه فوتبال را داده بودند، عنوان کرد: می‌گفتند ناصر چرا تو مدرسه فوتبال نمی‌زنی؟ تو که از همه بیشتر با بازیکنان پایه کار کرده‌ای اما من می گویم من استعدادیاب هستم؛ نه مدرس مدرسه فوتبال. این مدارس تبدیل به مهدکودک‌هایی شده که هیچ کارایی برای فوتبال ما ندارد. فقط بچه‌ها سه ماه تابستان دور هم جمع می شوند و سرگرم می‌شوند. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: بروید شهریه‌ها در تهران و شهرستان را نگاه کنید. برخی در تهران ماهیانه 2 تا 3 میلیون تومان شهریه از خانواده‌ها می‌گیرند. پول لباس و کفش را هم جداگانه گرفته می‌شود. در شهرستان‌ها نیز این ارقام به ماهی 400 تا 500 هزار تومان می‌رسد. حساب کنید اگر یک مدرسه فوتبال در یک ماه فقط 100 بازیکن داشته باشد، چقدر درآمد خواهد داشت. به همین دلیل می‌گویم مدرسه فوتبال فقط کاسبی و جنبه سرگرمی پیدا کرده است.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: چرا برخی استان‌ها مثل مازندران فوتبالیست زیادی دارند؟ یکی از دلایلش می‌تواند وجود همان زمین‌های خاکی باشد که هنوز در این استان دیده می‌شود. در تهرانی با 14 میلیون جمعیت، دیگر کمتر بازیکنی می‌درخشد و ستاره می‌شود چون بچه‌ها مدام سرشان در گوشی‌های تلفن همراه‌شان است یا پای بازی‌های کامپیوتری نشسته‌اند. اینگونه می‌شود که در ترکیب اصلی پرسپولیس که یک تیم تهرانی است، نمی‌توانید 5 بازیکن تهرانی پیدا کنید. 

این مربی پیشکسوت با اشاره به برخی روش‌های کاسبکارانه برخی مربیان گفت: شاهد بوده ایم که برخی مربیان به خانه‌های بازیکنان نوجوان و نونهال رفته‌اند و به آنها گفته‌اند پسر شما استعداد بی نظیری دارد و با من قراردادی 5 ساله امضا کنید. سالی مثلا 20 میلیون یا 50 میلیون تومان دستمزد بدهید تا او را رشد و پرورش دهیم. بعد که او فوتبالیست خوبی شد، شما سودش را می برید! 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول