اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

صدیقی: دوست داریم «مبارزه جنگجویان ووشو» برند شود، نه MMA ایرانی!

رئیس فدراسیون ووشو گفت: ما دوست داریم که نام «مبارزه جنگجویان ووشو» یا WWF به یک برند تبدیل شود.

صدیقی: دوست داریم «مبارزه جنگجویان ووشو» برند شود، نه MMA ایرانی!

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد برگزاری رقابت‌های «مبارزه جنگجویان ووشو» (WWF) اظهار داشت: «مبارزه جنگجویان ووشو» یا (WWF) براساس تقویمی که داشتیم برگزار خواهد شد، چراکه نیاز داشتیم ورزشکاران‌مان را در کورس مسابقات و رقابت‌ها باشند تا آمادگی بیشتری کسب کنند و عملکرد خوبی در پیکارهای پیش‌رو به نمایش بگذارند. مرحله اول با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی با همکاری و هماهنگی اراضی عباس‌آباد و استانداری تهران در پل طبیعت برگزار خواهد شد. این ورزش در فضای باز انجام می‌شود و در گام نخست 32 ورزشکار نخبه را از سراسر کشور دعوت کردیم و آنها به محل اقامت خود آمدند و تست کرونا هم دادند.

وی ادامه داد: مراسم قرعه‌کشی و رویارویی ورزشکاران هم انجام شد تا وارد مسابقه شوند. نفرات برتر جوایز نقدی مناسبی دریافت خواهند کرد. در این مسابقات که سه مرحله دارد و در مجموع 240 میلیون تومان جوایز نقدی پرداخت خواهد شد. در مرحله اول به نفر برتر هر وزن مبلغ 6 میلیون تومان و به نفر دوم مبلغ 2 میلیون تومان و نفرات سوم که از راهیابی به فینال بازماندند مبلغ 500 هزار تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه نفرات برتر به مبارزه نهایی هم راه پیدا می‌کنند که نفر برتر در آن مرحله مبلغ 30 میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ووشو درمورد استقبال از این مسابقات و هدفگذاری فدراسیون، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که علاقمندان به رشته‌های رزمی را بیش از گذشته جذب کنیم. هدف دیگر هم این است که قهرمانان ما سعی کنند در کشور خودمان مبارزه کنند، چراکه بارها مشاهده شده که مبارزات مختلفی با عناوین و مقررات مختلفی و نامعتبر در کشورهای همسایه اطراف برگزار شده و شان ورزشکاران ما این نیست که در چنین مسابقات سطح پایینی حضور پیدا کنند.

وی گفت: خیلی از نماینده‌های ایران قهرمانی آسیا و جهان هستند و شاید درست نباشد که بخاطر مبلغ ناچیزی بخواهند در رقابت‌های سطح پایین حاضر شوند. ما چنین مسابقاتی را راه‌اندازی کردیم تا ضمن نشان دادند جذابیت رشته ووشو به مخاطبان، خواستیم شرایطی را فراهم کنیم که قهرمانان‌مان در ایران بمانند و مبارزه کنند. تاکنون استقبال خوبی از این رویداد شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. 

صدیقی در پاسخ به این سوال که دلیل فاصله ایجاد شده بین مراحل چیست، تصریح کرد: ما مسابقات لیگ و قهرمانی کشور هم داریم. ضمن اینکه مسابقات منتخبین استان‌ها هم مهرماه انجام خواهد شد و در نهایت مرحله سوم هم در بهمن ماه برگزار می‌شود. نفر برتر مرحله نهایی هم کمربند قهرمانی به دست خواهد آورد.

رئیس فدراسیون ووشو درخصوص تست کرونا از ورزشکاران گفت: دو مرحله تست‌گیری از ورزشکاران داشتیم. تست کرونای محسن محمدسیفی در مرحله اول مثبت اعلام شد و فعلاً او نمی‌تواند در این مرحله از مسابقات حضور داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی مسابقات بدون حضور تماشاگران خواهد بود، اما چون پل طبیعت یک محیط عمومی است با توجه به ستاد ملی کرونا اگر مکان‌های عمومی باز و فعال باشند مردم می‌توانند مسابقات را تماشا کنند. 

صدیقی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان نام این مسابقات را «MMA ایرانی» مطرح کرد یا خیر، تصریح کرد: ما دوست داریم مسابقات با نام WWF برگزار شود که بتوانیم این برند را جا بیاندازیم و روزی آنقدر معتبر و مهم باشد که با سایر رقابت‌ها مقایسه شود.

رئیس فدراسیون ووشو عنوان کرد: در سال اول به دنبال اجرای این مسابقات بودیم، اما شک ندارم با توجه به استقبالی که صورت می‌گیرد مورد توجه قهرمانان بین‌المللی هم قرار می‌گیریم. این مسابقات پخش زنده اینترنتی خواهد داشت؛ ضمن اینکه با شبکه ورزش هم مذاکره کرده‌ایم و احتمالاً مسابقات ضبط می‌شود و در روزهای آینده پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول