اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آخرین تحولات افغانستان؛ آزادی ۲۴ شهرستان از کنترل طالبان

به گفته مقامات امنیتی افغانستان تا کنون ۲۴ شهرستان در نتیجه‌ عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی این کشور از کنترل گروه طالبان آزاد شده است.

آخرین تحولات افغانستان؛ آزادی ۲۴ شهرستان از کنترل طالبان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اجمل عمر شینواری»، سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان گفت که تا کنون ۲۴ شهرستان در نتیجه‌ عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی از کنترل طالبان آزاد شده است. به‌گفته‌ وی، نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در برخی از مناطق این کشور به حالت تعرضی تغییر موضع داده‌اند.

شینواری که امروز (یک‌شنبه، ۲۷ تیر) در یک نشست خبری در کابل گفت که حضور طالبان در مراکز شماری از شهرستان‌ها کوتاه‌مدت است و برنامه‌های مشخصی برای آزادسازی این شهرستان‌ها تهیه و اجرای آن آغاز شده است.

شینواری افزود که شهرستان تنها یک ساختمان نیست، بلکه شامل تمام اراضی آن می‌شود. به‌گفته‌ وی، اراضی مربوط دولت است و خدمات نیز از سوی دولت ارایه می‌شود.

از سویی دیگر نیز، وی گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی در جریان چهار روز گذشته ۲۴۴ عملیات زمینی و هوایی را راه‌اندازی کرده‌ که در نتیجه‌ آن ۹۶۷ عضو طالبان کشته و ۵۹۶ عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

شینواری گفت که در نتیجه‌ این عملیات ۹۲ طالبان بازداشت و ۵۰ حلقه مین کشف شده است

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول