اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دستیابی به تفسیر واحد از قوانین در راستای پاسداری از حقوق‌عامه

در یک نشست مشترک دستیابی به تفسیر واحد از قوانین در راستای پاسداری از حقوق‌عامه و بیت‌المال بررسی شد.

دستیابی به تفسیر واحد از قوانین در راستای پاسداری از حقوق‌عامه

به گزارش خبرگزاری فارس، این نشست به‌منظور تبادل‌نظر و بیان مسائل مرتبط با امور شکلی فرایندهای رسیدگی به گزارش‌های سازمان و اشکالات و آسیب‌های مبتلابه در آرای صادره برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمد اصانلو معاون حقوقی، نظارت همگانی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص وظایف و تکالیف متقابل سازمان و مراجع قضائی رسیدگی‌کننده به گزارش‌های سازمان مبتنی بر قانون و آئین‌نامه اجرایی سازمان مطالبی را بیان کرد.

اصانلو در سخنان خود خواستار همکاری بیش‌ازپیش محاکم در بحث رسیدگی به پرونده‌های سازمان، ارائه اطلاعات و مدارک به نمایندگان سازمان، ابلاغ به‌موقع اوراق قضائی و اعلام به‌موقع برای حضور نمایندگان سازمان در جلسات و به‌طور کل رعایت ماده ۴۹ آئین‌نامه شد.

در این نشست همچنین در خصوص استدلال همکاران قضائی در مورد عناوین مجرمانه و شخصیت حقوقی دستگاه‌های مورد بازرسی اعم از شرکت‌های تابع و وابسته به دستگاه‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی بر نگرش کارکرد گرایانه از قوانین و مقررات باهدف حفظ حقوق عامه و بیت‌المال تأکید شد.

در ادامه مولایی و برخی قضات در خصوص موضوعات مطرح شده به تبادل‌نظر پرداخته و نظرات خود را درخصوص تحکیم و تقویت روابط کاری فی‌مابین ارائه وبر حضور پررنگ و مؤثرتر طرفین تاکید کردند.

بنابراین گزارش، فرایند قانونی اعتراض به آرای صادره در مورد گزارش‌های سازمان یکی از نکات حائز اهمیتی بود که از سوی یکی از همکاران قضائی دفتر حقوقی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این خصوص توضیحات مبسوطی ارائه که بر اساس آن بر صلاحیت مطلق سازمان بازرسی کل کشور در مقام اعتراض به کلیه آرا اعم از قرارها و احکام صادره در همه مراجع قضائی عمومی و اختصاصی تأکید شد.

در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور با آرای متعدد مراجع قضائی در خصوص تفسیر متفاوت قضات از ماده ۶ قانون سازمان مواجه است.

در پایان با استقبال از استمرار برگزاری جلسات هم‌اندیشی به شیوه مصداقی و مورد کاوی، مقرر گردید نتایج حاصل از مباحث از سوی طرفین در قالب روند اداری به مخاطبین ابلاغ و اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول