اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

همکاری مشترک تحقیقاتی میان متخصصان ایرانی خارج از کشور و دانشگاه‌ها

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف بهره‌مندی از ظرفیت محققان و متخصصان ایرانی مقیم اروپا نشست روش های همکاری جامعه علمی ایرانیان اروپا با ایران» را برگزار می‌کند.

همکاری مشترک تحقیقاتی میان متخصصان ایرانی خارج از کشور و دانشگاه‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی حسینی معاون توسعه سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به حضور متخصصان و محققان برجسته ایرانی مقیم کشورهای آلمان، انگلیس، اتریش، فنلاند، سوئد و ایتالیا در نشست «روش های همکاری جامعه علمی ایرانیان اروپا با ایران»، گفت: در این رویداد طرح‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌شود تا زمینه‌ای فراهم شود برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت محققان و متخصصان ایرانی مقیم اروپا.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این رویداد بررسی پیشنهادها و مدل‌های مختلف همکاری متخصصان و محققان ایرانی با مراکز علمی و فناوری کشور است. این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری و همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار می‌شود.

به گفته حسینی، تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخلی و کمک به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده در بازارهای اروپایی از طریق ایجاد شرکت‌های مشترک و ریبرندینگ محصولات، از دیگر موضوعاتی است که در برگزاری این نشست مدنظر است.

معاون توسعه سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ادامه داد: محورهای اصلی برگزاری این رویداد نیز شامل «انجام پروژه تحصصی جایگزین خدمت»، «ارائه مشاوره به زیست‌بوم کارآفرینی ایران»، «جذب به عنوان هیات علمی در دانشگاه‌ها» و «برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی توسط متخصصان و کارآفرینان ایرانی مقیم اروپا» می‌شود.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (connect.isti.ir) از سال 2014  با هدف  ایجاد ساز و کاری برای بهره‌مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه‌هایی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، تاسیس شرکت فناور، برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی و پروژه تخصصی جایگزین خدمت سربازی با تاکید بر مدل چرخش مغزها طراحی و اجرایی شده است.

مخاطبان این طرح شامل دانش آموختگان دوره دکترا از یکی از 200 دانشگاه‌ برتر دنیا، اساتید یکی از 200 دانشگاه‌ برتر دنیا و متخصصان و کارآفرینان فعال در یکی از موسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکت‌های فناور خارجی هستند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند امروز 27 تیرماه سال 1400 ساعت 14:30 به اینجا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام /

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول