اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رژیم گیاه‌خواری علائم یائسگی را تسکین می‌دهد

محققان دریافتند، پیروی کردن از یک رژیم غذایی گیاهی و و غنی از دانه سویا منجر به کاهش قابل توجه علائم یائسگی بدون نیاز به مصرف دارو می‌شود.

رژیم گیاه‌خواری علائم یائسگی را تسکین می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تغییر در رژیم غذایی و پیروی کردن از یک رژیم غذایی گیاهی و و غنی از دانه سویا باعث کاهش ۸۴ درصدی علائم یائسگی بدون نیاز به مصرف دارو می‌شود.

کارشناسان دانشگاه جورج واشنگتن ۳۸ زن یائسه را تحت بررسی قرار دادند، نیمی از آنها روزانه در رژیم غذایی کم چربی و گیاهی قرار گرفتند و مشخص شد ۵۹ درصد آنها در ۱۲ هفته با کاهش برخی از علائم یائسگی مانند گرگرفتگی مواجه بودند. 

محققان می‌گویند، یافته‌های به دست آمده از این پژوهش ممکن است جایگزینی برای داروهای سنتی و مبتنی بر استروژن باشد. این داروها مدتهاست که برای درمان گرگرفتگی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با سرطان سینه ارتباط دارند.

برهمین اساس، زنانی که در دوران یائسگی به رژیم وگان غنی از دانه سویا روی می‌آورند، می‌توانند بدون استفاده از دارو میزان گرگرفتگی را تا ۸۴ درصد کاهش دهند.

تخمین زده می‌شود که حدود چهار پنجم زنان یائسه از گرگرفتگی رنج می‌برند که ابتدا به صورت گرما در قفسه سینه ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول