اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لغو ۲۰۰ پرواز در فرودگاه لیسبون در پی اعتصاب کارکنان

حداقل دویست پرواز در پرازدحام‌ترین فرودگاه کشور پرتغال بر اثر اعتصاب کارکنان این فرودگاه لغو شده و مسافران زیادی را سرگردان کرد.

لغو ۲۰۰ پرواز در فرودگاه لیسبون در پی اعتصاب کارکنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اعتصاب گسترده کارکنان فرودگاه لیسبون، حداقل ۲۰۰ پرواز فقط در روز شنبه (به وقت محلی) لغو شد.

اعتصاب کارکنان و خدمه شرکت امور حمل‌ونقل زمینی در فرودگاه لیسبون که قرار است دو روز به طول بیانجامد، احتمالا باعث لغو پروازهای بیشتری در پایتخت پرتغال خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی اتحادیه تکنسین‌های خدمات فرودگاهی در پرتغال، که خواستار برگزاری این اعتصاب شده بود، گفت تقریبا ۱۰۰ درصد کارکنان فرودگاه لیسبون - به‌عنوان پرازدحام‌ترین فرودگاه پرتغال - در این اعتصاب شرکت کرده‌اند. 

شرکت مدیریت فرودگاه‌های پرتغال با اعلام خبر لغو پروازها در فرودگاه لیسبون، گفت این اعتصاب تأثیر شدیدی بر بزرگترین شرکت هواپیمایی پرتغال «تی.اِی.پی» گذاشته اما شرکت‌های کوچک‌تر آسیب کمتری دیده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای خدمات زمینی فرودگاه لیسبون از شرکت خود می‌خواهند حقوق و همچنین پاداش تعطیلات امسال میلادی بدون تأخیر پرداخت شود؛ شرکتی که بر اثر همه‌گیری کرونا به مشکلات مالی جدی برخورده است.

به نوشته رویترز به نقل از مدیرعامل شرکت مدیریت فرودگاه‌های پرتغال، این اعتصاب فعالیت فرودگاه لیسبون را تقریبا به‌صورت کامل مختل کرده ولی انتظار دارند که ار روز دوشبنه اوضاع در این کشور به حال عادی دربیاید.

رسانه‌های پرتغالی همچنین گزارش دادند که این اعتصاب و لغو متعاقب پروازها در فرودگاه لیسبون، باعث سرگردانی مسافران خارجی و داخلی در این فرودگاه شده و حتی بعضی از آنها مجبور به خوابیدن در سالن‌های انتظار شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول