اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رونمایی از نخستین پل عابر پیاده چاپ شده سه بعدی جهان+ فیلم و تصاویر

یک شرکت هلندی از نخستین پل فلزی ساخته شده به کمک فناوری پرینت سه بعدی فلز بر روی یکی از کانال‌های مشهور در آمستردام، رونمایی کرده است.

رونمایی از نخستین پل عابر پیاده چاپ شده سه بعدی جهان+ فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت هلندی «MX3D» از نخستین پل فلزی ساخته شده به کمک فناوری پرینت سه بعدی فلز بر روی یکی از کانال‌های مشهور در آمستردام، رونمایی کرده است.

از اولین پل عابر پیاده چاپ شده سه بعدی جهان در یکی از مناطق آمستردام رونمایی شده و از  آن به عنوان یک «آزمایشگاه زنده» برای ارزیابی رفتار سازه‌های چاپ شده فلزی یاد می‌شود.

پل چاپ شده سه بعدی بر روی کانال «Oudezijds Achterburgwal» در آمستردام نصب شده است؛ این پل مملو از سنسور است بنابراین مهندسان می‌توانند آن را در زمان واقعی کنترل کنند.

این پل با استفاده از WAAM (Wire Arc Additive Manufacturing) ساخته شده است؛  یک ربات که لایه‌ها را در فضای سه بعدی جوشکاری می‌کند؛ نخستین پل عابر چاپ شده سه بعدی جهان حدود ۱۲ متر طول دارد و می‌تواند تا وزن ۲۰ تن را تحمل کند.

محققان امپریال کالج لندن در ارزیابی عملکرد ​​این پل که با سنسورها راه اندازی شده است، مشارکت دارند. داده‌های جمع آوری شده از این سنسورها، متخصصان را قادر می‌سازد تا نحوه تغییر آن را در طول عمر خود بررسی کنند.

 

پروفسور لروی گاردنر از گروه مهندسی عمران و محیط زیست گفت: «یک سازه فلزی چاپ سه بعدی به اندازه کافی بزرگ و مستحکم برای عبور و مرور عابران پیاده ساخته شده است؛ ما ساختار و اجزای آن را در طول مراحل چاپ و پس از اتمام آزمایش شبیه سازی کرده‌ایم و دیدن اینکه بالاخره برای عموم مردم باز است بسیار خارق العاده است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول