اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

همسان‌سازی، افزایش امید 6 میلیون بازنشسته را به دنبال داشت

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همسان سازی یکی از توقعات و آرزوی بازنشستگان بود که بعد از یک و نیم دهه، در صندوق های بازنشستگی کشوری، فولاد، نیروهای مسلح و سازمان تامین اجتماعی محقق شد و رضایت حدود 6 میلیون بازنشسته کشوری و لشکری را به دنبال داشت.

همسان‌سازی، افزایش امید 6 میلیون بازنشسته را به دنبال داشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حجت الله میرزائی در هفته تامین اجتماعی و در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه استان اظهار کرد: به طور متوسط در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری حقوق بازنشستگان حدود  ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به تحقق طرح توسعه دولت الکترونیک در تامین اجتماعی، بهزیستی و سایر سازمان‌ها، گفت: از ۲۰ سال قبل حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی و نسخه نویسی الکترونیک در دستور کار مدیریت وقت سازمان بود که خوشبختانه امروز، در بخش خصوصی، مطب‌ها و داروخانه ها انجام شده است و امیدواریم هر چه سریع تر در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی نیز تکمیل شود.

وی، مزایای این طرح را حفظ و نگهداری سوابق بیمه‌ای و درمانی و  نظام ارجاع، شفافیت، به حداقل رسیدن تقلب و ..‌ عنوان و تصریح کرد: این اقدام خیلی کار مشکل و دشواری بود که با همت دکتر سالاری و همکارانشان محقق شده است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین طرح الکترونیکی و شفاف کردن فرزند خواندگی در بهزیستی اقدام بسیار بزرگی برای شفافیت و کاهش فساد در دولت دوازدهم بود.

وی یکی دیگر از فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را  کاهش فساد و تنش های کارگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراجعات کارفرمایان و کارگران،۹۰ درصد نسبت به سال‌های قبل‌های کاهش یافته است.

میرزائی با بیان این‌که  وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کرده است، افزود: در بنگاه‌ها نزدیک به ۱۰ سامانه شفافیت ایجاد شده است؛ به طوری‌که امروز تمامی ترکیب مدیریتی، اموال و املاک، پرونده‌های حقوقی و عفعالیت‌های شستا، صندوق های بازنشستگی کشوری و فولاد و  روستاییان به صورت شفاف در سامانه ها قابل ردگیری است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه روستاییان تا پایان سال ۹۹ در سطح ملی هفت برابر شده و به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و براساس مصوبه دولت از سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جدید  اضافه می‌شود‌.

وی افزود: همچنین پنجره واحد رفاهی و  پایگاه اطلاعات ایرانیان از جمله اقدامات بنیادین و ساختاری مهم این وزارتخانه برای سیاستگذاری رفاه اجتماعی است.

میرزائی افزود:  با ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان، با ارائه کد ملی سرپرست خانوار تمامی اطلاعات مربوط به سطح و تغییرات دارایی ها و درآمدها و تراکنش های مالی آن‌ها مشخص می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی،  خدماتی که این سازمان‌ها طی یک سال اخیر در رابطه با بحث کرونا انجام داده‌اند را بسیار چشمگیر خواند و از آنان قدردانی کرد.

وی با بیان این‌که سازمان تامین اجتماعی و مدیریت درمان طی یک سال گذشته بار بسیار سختی به دوش کشیده اند، گفت: در برخی مواقع ۵۰  و گاه تا صد درصد فضای خدماتی درمانی تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به احداث ۴۸ هزار واحد مسکونی برای مددحویان تحت پوشش بهزیستی در سه سال اخیر افزود: این اقدام سازمان بهزیستی بسیار ارزشمند و طرح مثبت زندگی که یک طرح نوآورانه بوده، واحد‌های خدمات رسانی را بین مردم برده و سطح پوشش این سازمان را افزایش داده است.

میرزائی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان شرقی همواره رتبه اول را در بین استان های کشور  دارد، خاطرنشان کرد: متوسط پوشش این صندوق در کشور ۱۵ درصد و در آذربایجان شرقی ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت صنایع شیر ( پگاه)  آذربایجان شرقی و شرکت کلر پارس گفت: خوشبختانه  این دو بنگاه از جمله بنگاه‌ها و واحد‌های صنعتی موفق کشور اند که  با شاخص های تولید، فروش داخلی، صادرات و سوددهی وضعیت بسیار مطلوب و روند توسعه ای قابل تقدیری دارند.

وی ادامه داد: این شرکت ها طرح‌های توسعه، اصلاح ساختار و تنوع بخشی به سبد محصول خیلی خوبی در پیش دارند که امیدواریم هر چه سریع تر اجرا شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول