اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شرایط خطرناک ۶ شهرستان قرمز در‌ گلستان/ تاکید تعطیلی ویژه تالارهای عروسی

استاندار گلستان با تشریح شرایط قرمز در ۹۹ درصد شهرستان‌های گلستان دستور نظارت ویژه بر تعطیلی تمامی تالارهای عروسی و عزا را صادر کرد.

شرایط خطرناک ۶ شهرستان قرمز در‌ گلستان/ تاکید تعطیلی ویژه تالارهای عروسی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: بستری بیماران کرونا در استان دو برابر شده و شاهد سیر صعودی شیوع ویروس در استان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی شهرهای استان به‌جز گمیشان در وضعیت قرمز قرار دارد.

استاندار گلستان بیان کرد: گرگان از شرایط قرمز در حال فراتر رفتن است و پروتکل‌ها با جدیت بیشتر باید در شهرهای استان رعایت شود.
حق‌شناس بیان کرد: تمامی اماکن عمومی همانند تالارهای عروسی و عزا، بازارها و اماکن شلوغ باید تعطیل و‌کنترل شوند.

وی با تاکید به فرمانداران بیان کرد: تالارهای عروسی تا اطلاع ثانوی باید تعطیل شود و هر تالاری که تعطیلی آخر هفته گذشته را رعایت نکرد، پلمب شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها توجه داشته باشند دستورالعمل کاهش تعداد نیروها در شرایط قرمز، نارنجی و‌ زرد، حتما، حتما، حتما باید اجرا شود و این ابلاغ رسمی و اجرایی است و همه مدیران مکلف به اجرای این دستور هستند.

حق‌شناس گفت: رویکرد ما تعطیلی بازار نیست اما حال که نحوه برخورد ما اینگونه است، اصناف دستورات بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلات بیشتری ایجاد نشود و مسوولیت نظارت بر این امر، اتاق اصناف، بهداشت، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: نحوه برخورد مردم در سه روز آینده بسیار مهم است تا شاهد کاهش شیوع ویروس باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر ۸۱۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری هستند که ۴۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

لازم به ذکر است، شهرستان‌های گرگان، آزادشهر، بندرگز، کلاله و رامیان به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان شرایط بسیار بدی دارند.

به گفته مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: روزانه ۱۵۲ اتوبوس از گلستان به اقصی نقاط کشور در حال تردد رفت و برگشت هستند که تردد بین سیستان و گلستان روزانه ۱۸ سرویس است که ۱۲ درصد سرویس ها را شامل می‌شود.

بر اساس مصوبات امروز، تمامی واحدهای صنفی می‌توانند با رعایت دستورات بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند و در ارزیابی‌های روز دوشنبه در صورت افزایش آمارها، فعالیت اصناف محدود خواهد شد و در صورت کاهشی بودن آمارها، فعالیت اصناف ادامه خواهد داشت.

فعالیت تالارها، تفرجگاه‌‌ها، پارک‌ها و بازارهای هفتگی همچنان ممنوع است.

استاندار گلستان از فعالیت تالارها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در گرگان با وجود اعمال ممنوعیت‌ها به فرماندار گرگان به شدت گلایه و اعلام کرد تمامی تالارهایی که در این دو روز فعال بودند پلمب شوند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول