اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی به استقبال دهه ولایت می‌رود/ گسترده شدن سفره اطعام غدیر

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی گفت: دهه ولایت از روز سه‌‍شنبه ۲۹ تیرماه آغاز و تا عید سعید غدیرخم ادامه خواهد داشت که طی این مدت ۶۵ عنوان برنامه در استان اجرا خواهد شد.

خراسان‌جنوبی به استقبال دهه ولایت می‌رود/ گسترده شدن سفره اطعام غدیر

محمد حاجی زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، عید غدیرخم بزرگترین حادثه برای اتصال حلقه ولایت و امامت دانست و اظهار داشت: غدیر حلقه اتصال همه مکاتب آسمانی و فرقه‌ها، اعم از شیعه و سنی و احزاب است و باید در همیشه تاریخ زنده و ماندگار شود.

وی با اشاره به دهه ولایت و امامت (از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر) و برنامه‌های پیش‌بینی شده طی این مدت، بیان داشت: دهه ولایت از روز سه‌‍شنبه ۲۹ تیرماه آغاز می‌شود و ۶۵ عنوان برنامه طی این ایام در استان پیش بینی شده و اجرا خواهد شد که این کار به تبیین فرهنگ غدیر کمک خواهد کرد.

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی برگزاری دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوز از ستاد کرونا را از برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد و افزود: برنامه ویژه دهه امامت و ولایت توسط ادارات، مساجد، نهادها و تشکل‌های مردمی در این استان برگزار می‌شود.

حرکت کاروان‌های شادی

عالی آذین‌بندی معابر عمومی، ادارات، منازل و مجتمع‌های مسکونی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تجلیل از سادات، دیدار مسئولان با ائمه جمعه، قرائت زیارت جامعه کبیر در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشن ولادت امام هادی(ع) و تبیین سیره این امام همام، برگزاری ایستگاه صلواتی و ترویج نماز و اعمال ویژه روز غدیر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

وی تأکید کرد: عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمین است و تلاش می‌کنیم جشن‌های این ایام به دلیل کرونا با سردی روبرو نشود و با پویایی و نشاط و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن را برگزار خواهیم کرد.

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد  بین المللی غدیر خراسان جنوبی از حرکت کاروان‌های شادی در محلات مختلف شهر خبر داد و عنوان کرد: روز عید سعید غدیر اجتماع غدیریون با رعایت مسائل بهداشتی و در فضای باز در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار خواهد شد.

سفره اطعام غدیر گسترده می‌شود

حاجی زاده یکی از سنت‌های مهم روز غدیر را اطعام دانست و افزود: امام جعفر صادق(ع) می‌فرمایند: «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر(ص) و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد».

وی از برپایی سفره‌های اطعام علوی در مساجد و بقاع متبرکه، پخت و توزیع اطعام علوی بین ایتام، نیازمندان و رهگذاران جاده‌ای و اهدای عیدی به نیازمندان، ایتام و کودکان خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق احادیث و روایات ثواب و برکات بزرگی برای اطعام در این روز نقل شده که می‌تواند انگیزه‌ای برای مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول