اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۲ نفر به تلاش برای بمب‌گذاری در مقر حزب دموکرات در کالیفرنیا متهم شدند

دادستان‌های آمریکایی دو نفر را به تلاش برای بمب‌گذاری در مقر حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا متهم کرده‌اند.

۲ نفر به تلاش برای بمب‌گذاری در مقر حزب دموکرات در کالیفرنیا متهم شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو نفر به توطئه برای ایجاد انفجار در دفتر مرکزی حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا متهم شده‌اند.

دادستان‌ها می‌گویند برنامه‌ریزی‌های متهمان بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده و آنها امیدوار بوده‌اند چنین انفجارهایی می‌تواند به ایجاد جنبش‌های اجتماعی منجر شود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته این دو مرد از برنامه‌های پیام‌رسان برای برنامه‌ریزی جهت حمله به اماکن مربوط به حزب دموکرات استفاده کرده‌اند.

نخستین جایی که متهمان قصد حمله به آن را داشته‌اند مقر حزب دموکرات در شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیا بوده است.

در بیانیه دفتر دادستانی آمریکا آمده است: «مطابق کیفرخواست صادر شده، متهمان قصد داشته‌اند از بمب‌های آتش‌زا برای حمله به اماکن مورد نظر استفاده کنند و امید داشته‌اند که این حملات به ایجاد جنبش‌ منجر خواهد شد.»

«یان بنجامین راجرز» ۴۵ ساله و «جارود کاپلند» ۳۷ ساله متهمان این پرونده هستند. متهم اول در پیامی که در کیفرخواست مورد نظر آمده نوشته است: «می‌خواهم یک ساختمان دموکرات‌ها را منفجر کنم.» کاپلند به او پاسخ داده است: «موافقم.»

طبق اسناد دادگاه، کاپلند اواخر ماه دسامبر به راجز گفته برای آنکه برای جنبش مدنظر حمایت جلب کنند با یک گروه شبه‌نظامی ضد حکومتی تماس برقرار کرده است. 

در یک مکالمه دیگر راجرز برای کاپلند نوشته است: «بعد از ۲۰ ژانویه وارد جنگ می‌شویم.» وال‌استریت‌ژورنال نوشته منظور راجرز توسل به اقدامات خشونت‌آمیز بعد از روز برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بده است.

روز ۱۵ ژانویه، پلیس منزل راجرز را جستجو کرده و موفق به کشف سلاح‌های مختلف شده است. یکی از اتهامات کاپلند، تلاش برای از بین بردن شواهد بعد از دستگیری دوستش در روز ۱۵ ژانویه است.

دستگیری این دو متهم، نشانه‌ای از قطبی شدن فضای جامعه آمریکا بعد از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا است.

روز ۱۷ دی‌ماه همزمان با برگزاری جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» که معتقد بود در انتخابات به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب صورت گرفته از هوادارانش خواست به سمت ساختمان کنگره راه‌پیمایی کنند.

گروهی از هواداران ترام‍پ بعد از این اظهار نظر به ساختمان کنگره حمله کرده و توانستند وارد ساختمان شوند. در حوادث آن روز چند نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول