اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روحانی به جای پاسخگویی باز هم دم از ادعاهای واهی می‌زند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی به‌جای پاسخگویی به عدم تحقق وعده‌های فراوان عملی نشده در مورد برجام، باز به ادعاهای واهی، بی‌اساس و تکراری رفع تحریم‌ها روی آورده است.

روحانی به جای پاسخگویی باز هم دم از ادعاهای واهی می‌زند

فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: رئیس جمهور در واپسین روزهای دولت خود به‌جای اظهار شرمندگی و عذرخواهی از مردم نجیب ایران بابت همه بی‌کفایتی‌ها، ناکارآمدی‌ها، فرصت‌سوزی‌ها، خسارات و مشکلات طاقت فرسایی که در طول ۸ سال ریاست خود به مردم تحمیل کرده است،گویا خود را متعهد به تطهیر کدخدا می‌داند که در افاضات خود به‌جای زشت شمردن پیمان‌شکنی و زیاده‌خواهی آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام، مجلس شورای اسلامی را مسؤول ناکامی تلاش‌های بی‌حاصل  و خسارت بار دولت خود می‌داند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظاهرا وی فراموش کرده است که یک رئیس جمهور در نظام مردم‌سالار است نه در یک نظام خودکامه و دیکتاتوری، گفت: رئیس جمهور به اصل ۶۰ قانون اساسی اشاره می‌کند ولی گویا سایر اصول قانون اساسی را نخوانده است.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از خسارت بیشتر و غیرقابل جبران به کشور و مردم که با اهمال، خوش‌بینی و اعتماد دولتمردان به دشمن امکان وقوع داشت، بر اساس وظیفه ذاتی خود قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها را مصوب کرد.

رحمانی اضافه کرد: قانون اقدام راهبردی به اذعان افراد مؤثر در مذاکرات هسته ای از جمله عراقچی و صالحی، اثر مهمی در تقویت موضع تیم مذاکره‌کننده در وین داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرچه سخنان حسن روحانی اعتراف به بی‌نتیجه بودن مذاکرات وین است، متذکر شد: اما این به دلیل قانون مجلس نیست بلکه به دلیل زیاده‌خواهی، زورگویی و اهداف ظالمانه طرف مقابل که به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن در برابر خواسته به حق جمهوری اسلامی مبنی بر رفع کامل تحریم‌ها و تضمین پایداری آن نیست.

وی تأکید کرد: رئیس دولت باید پاسخگو باشد که اگر زبان مذاکره با دنیا را بلد بود، چرا توافقی کرد که ترامپ بتواند به‌راحتی از آن خارج شود و کشور دچار خسارت محض شود.

رحمانی تشریح کرد: روحانی به‌جای پاسخگویی به عدم تحقق وعده‌های فراوان عملی نشده در مورد برجام، باز به ادعاهای واهی، بی‌اساس و تکراری رفع تحریم‌ها روی آورده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ۸ سال آب خوردن مردم را هم به برجام و کدخدا وابسته بداند و همه تعهدات را یکطرفه اجرا کند اما در قبال پیمان‌شکنی، زورگویی و ظلم طرف مقابل در روزهای آخر باز هم با فرار به جلو بگوید نگذاشتند، نهایت بی‌مسؤولیتی و بی‌تعهدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان از حقوق تضییع شده ملت نمی‌گذرد و باعث و بانی وضع موجود را به پاسخگویی ملزم می‌کند.

گفتنی‌است؛ روحانی به تازگی در جلسه هیأت دولت گفته است: اگر اصل ۶۰ قانون اساسی مورد احترام بود و در اوایل آذر لطمه نمی‌خورد و اگر ۱۱ آذر را نداشتیم، در اسفند ماه تحریم مردم برداشته شده بود و امروز مردم می‌دیدند چه شرایطی بر کشور حاکم بود و فروردین و اردیبهشت و خرداد و تیر دیگری را می‌دیدیم؛ اصل ۶۰ قانون اساسی می‌گوید اعمال قوه مجریه جز در اموری که در این قانون مستقیماً بر عهده رهبری گذارده شده، از طریق رئیس جمهور و وزراء است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول