اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیان مشکلات چیزی را عوض نمی‌کند/ دولت جوان حزب اللهی باید برخی را سر جای خود بنشاند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بیان مشکلات کاری از پیش نمی‌برد و ابزار دست دشمنان می‌شود گفت: برخی رفتارها از زمان ناصرالدین شاه تغییری نکرده و عده‌ای هموز آنگونه هستند که انتظار می‌رود دولت جوان حزب‌اللهی آنان را سر جایشان بنشاند.

بیان مشکلات چیزی را عوض نمی‌کند/ دولت جوان حزب اللهی باید برخی را سر جای خود بنشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف اله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز گفت: در ایام شریف دهه اول ماه ذیحجه با ویژگی‌های خاص خودش از نظر عبادی و تقویم معنوی مسلمانان و شیعیان هستیم، در هفته ای که در پیش رو داریم مناسبت هایی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم که یکی از مناسبات ماه ذیحجه در دهه اول واقع شدن شهادت پنجمین امام معصوم ما، وجود مقدس و با عظمت امام محمد باقر علیه السلام در هفتم ماه ذیحجه است.

وی با اشاره به برگزاری عزاداری این حضرت در منا علی رغم اینکه شهادت ایشان در مدینه رخ داد، اظهار داشت: منا در مکه است، شهادت امام باقر در مدینه بود اما دلیل اینکه این ایام همه برای حج می‌رفتند این است که مقرر شد شهادت آن حضرت در منا برگزار شود، لذا این سالها که به واسطه کرونا از حج محرومیم باید توجه داشته باشیم که این مراسم های دینی با رعایت مراقبت های بهداشتی کمرنگ نشود.

وی افزود: برای فردا شب که شب شهادت امام باقر علیه السلام استو همچنین شهادت مسلم بن عقیل در روز عرفه و آمادگی محرم باید برنامه ریزی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: برادران و خواهران اوضاع جهان را می بینید؟ اطراف خودمان را مشاهده می کنید؟ از افغانستان تا لبنان اخبار را اگر یک لحظه گوش بدهیم کافی است وضعیت خودمان و جوان‌هایمان و نیازهایمان همه اینها را می‌بینیم. زمانی می گوییم مشکلات بزرگ است، اما اگر صد بار هم مشکلات را مرور کنیم آیا تغییری رخ می‌دهد؟

دژکام افزود: به صرف گفتن و به صرف جزع و فزع کردن مسئله حل نمی‌شود، باید ببینیم راه حل مسائلمان چه است، پیدا کردن این راه‌حل‌ها مهم است و الا گفتن درد دلها که همه درد دل دارند، بعضاً حتی دشمنان ما که خودشان در ایجاد این مشکلات دخیل هستند و برنامه داشتند که وضعیت ما به اینجا برسد دلشان می خواهد که ما امروز این مسائل را بگوییم تا ما را شماتت بکنند.

ذکر کردن مشکلات به معنی پیدا شدن راه حل ها نیست

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر ده نفر به شکل نامناسبی مشکلات را مطرح کنند، اولین جایی که پخش می کنند در همین رسانه های بیگانه است؛ گفت: زیرا می خواهند ما را شماتت کنند و بگویند دیدید که نتوانستید از پس حل مشکلات مردم بر بیایید؟ پس دست از آرمان ها و انقلاب اسلامی تان بردارید. بنابراین ذکر کردن مشکلات به معنی پیدا شدن راه حل ها نیست و همه کسانی که دلشان می خواهد مسائل حل بشود امروز باید دائماً در مطالعه و دقت باشند برای اینکه ببینیم چگونه می شود مشکل را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیتی است که ما امروز داریم، به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره و تاکید کرد: امام باقر می فرماید اگر می خواهید به کمال برسید و به خیر و خوبی برسید، باید سه چیز را داشته باشید. اول: همه ما قرآن را قبول داریم، قرآن می‌فرماید اگر می خواهید پاسخ مسائل تان پیدا بشود در قرآن جستجو کنید.

دژکام با عنوان اینکه متاسفانه ما برای یافتن راه حل مشکلاتمان به گنجینه ارزشمند قرآن مراجعه نمی کنیم گفت: آیا هنوز وقتش نشده است که باور کنیم برای حل مشکلات باید به متون دینی مان مراجعه کنیم؟ ببینیم آنها چه راه حلی می دهند؟

وی ادامه داد: ابتدای سال که با میلاد بابرکت امام زمان آغاز شد را سال قرآن و عترت نامیدیم تا پایان سال را نیز با میلاد همین امام جشن بگیریم و در طول سال برای آشنایی بیشتر با قرآن اقداماتی را انجام دهیم چراکه قرآن آنچه امروز به عنوان راه حل به ما بگوید برای 20 سال بعد هم قابل استناد است.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با اشاره به اینکه انسان ها در این دنیا سختی می کشند، گفت: عموماً انسان‌ها اینجا در این دنیا سختی می کشند، اگر می‌خواهیم غم و غصه نداشته باشیم، باید فکری برای بهشت کنیم. اینجا جای غصه و سختی است چنانچه امام باقر(ع) فرمود: راه اینکه این سختی‌ها حل بشود این نیست که ضعفی از خودمان نشان بدهیم بلکه باید مقاومت و صبر کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: گرفتاری های امروز ما با کو طاقتی حل نمی شود بلکه باید صبر زیاد داشت چرا که در غیر این صورت به پله اول می رسیم. گرچه صبر تلخ است اما باید صبر کردن را از حضرت مسلم بن عقیل بیاموزیم و یاد بگیریم که حتی وقتی تنها شد، ایستاد. امروز ما در ایران تنها نیستیم و او آنجا تنها شد و هیچ کس نبود ولی ایستاد، صبر نتیجه می‌دهد.

تقدیر معیشت لازم است که ما بتوانیم رشد کنیم 

آیت الله دژکام نکته بعد را برنامه ریزی داشتن عنوان کرد و افزود: نکته بعد این است که برنامه‌ریزی داشته باشیم برای خرج زندگی، اگر برنامه نباشد هر چه پول بیاید کم است. هر چه پول باشد برای کسی که برنامه ریزی ندارد کم است. ما هشتاد میلیون جمعیت هستیم باید این را عادلانه قسمت بکنیم. تقدیر معیشت لازم است که ما بتوانیم رشد بکنیم و بعد از مدتی بتوانیم در دنیا یک ابرقدرت اقتصادی بشویم.

وی گفت: از زمان ناصرالدین شاه تا الان رفتار برخی‌ها تغییر نکرده! او پول قرض کرد از بانک خارجی و رفت خوشگذرانی، همان مدل را بعضی ها امروز می خواهند زندگی کنند. یک عده اینگونه هستند که این‌ها باید سر جای خودشان نشانده شوند که ما امیدمان از این دولت جوان حزب اللهی که در پیش است همین است، بنابراین برای برنامه‌ریزی و تقدیر در معیشت باید با هم کار کنیم تا به نتیجه برسیم که کشوری غنی و توانمند بشویم که امیدواریم این سه توصیه امام باقر علیه السلام نصب العین ما قرار بگیرد و مطابق آن عمل کنیم تا به جاهای خوب برسیم.

خطبه دوم:

برای بهبود وضعیت امروز نیازمند دعاییم

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نیز با اشاره به وظیفه ‌و ادای دین نسبت به امامزادگان واجب‌‌التعظیم در شیراز عنوان کرد: باید به این حرم‌های مطهر توجه کنیم و نسبت به آن‌ها و حضور در حرم‌های مطهر غافل نباشیم‌.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد برکاتی برای کشور دارد رهبری هم تاکید دارند که باید نظر شورای نگهبان عمل شود. حکم در جامعه اسلامی تنها برای ولی‌فقیه است و ایشان حکم دادند در تصمیماتی که شورای نگهبان دخیل است، باید همه تابع این شورا باشند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روز عرفه گفت: این روز؛ روز دعا است. برای وضعیتی که داریم نیاز به دعا داریم؛ دعا کردن مقدرات را تغییر می‌دهد و باید از خدا بخواهیم مقدرات این کشور به خیر و نیکی باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه 20 سال آمریکا و ناتو در افغانستان هستند، گفت: خیلی‌ها در کشور ما تحلیل کردند که وضعیت افغانستان درست شد ولی با حضور آمریکا چنین چیزی رخ نمی‌دهد. این 20 سال چه شد؟ همسایه غربی ما نیز وضعیتی مشابه دارد؛ آمریکا را نجات‌بخش دانستند اما الان چه شده است؟

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند یک راه‌حل داریم و آن اینکه خودمان با اتکا به توان داخلی قدرتمند شویم، افزود: امروز کشور ما با سال‌ها قبل متفاوت هستیم اما قدرتمندی در بعد اقتصادی هم مهم است امروز می‌خواهم به دولت منتخب بگویم این مردم در راه حرکت به سمت عزت و عظمت محکم ایستادند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول