اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سوت زنی| مشکل تعدیلات حقوق کارگران شرکت گاز سمیرم مرتفع می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: کارگران سمیرم حقوق را دریافت کردند فقط بحث عدم پرداخت تعدیلات مطرح است که تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم ولی از لحاظ قانونی باید روشی پیدا کنیم تا این مسأله حل شود؛ به هر حال قصوری متوجه کسی نیست و همکاران در سمیرم حق دارند و تلاش می‌کنیم که این مسأله حل شود.

سوت زنی| مشکل تعدیلات حقوق کارگران شرکت گاز سمیرم مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، طی روزهای اخیر مطلبی از سوی کارگران شرکت گاز سمیرم با خبرگزاری فارس مبنی بر عدم پرداخت مابقی حقوق فروردین ماه، مطرح شده است.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس از یکی از کارگران شرکت گاز این شهرستان، به بیش از ۴۵ کارگر شرکت گاز حقوق فروردین ماه کارگران به صورت کامل پرداخت نشده و حقوق فروردین ماه ۱۴۰۰ را نیز مطابق سال ۹۹ پرداخت کردند.

حجت‌الله آقانبی، رئیس شرکت گاز سمیرم در این باره توضیح داد: این موضوع در جلسه مدیران مطرح شد که پیمانکار خواهان تعدیل ۱۴۰۰ بود و شرکت هم بر اساس ضوابط قانونی تعدیلی به پیمانکار نمی‌دهد.

وی افزود: در جلسه مدیران این موضوع را مطرح کردم و از حقوق کارگران دفاع کردم و پیمانکار باید طبق پیمان حقوق کارگران را پرداخت و با توجه به اینکه پیمان یک‌ماهه بوده و طبق سال ۱۳۹۹ پرداخت شده که با احتساب ۱۴۰۰ باید حقوق کارگران پرداخت شود و مالی شرکت از نظر ضوابط و قوانین قانونی این پرداخت را نمی‌پذیرد.

پیمانکار شرکت گاز سمیرم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با موضوع قرارداد اظهار داشت: در تاریخ ۹۹.۱۲.۲۷ با شرکت گاز قراردادی بسته شد که یک ماهه بوده و تا تاریخ ۱۴۰۰.۰۱.۲۷ حقوق کارگران طبق سال ۹۹ پرداخت شده که وقتی سال عوض می‌شود حقوق نفرات هم طبق سال جدید تغییر پیدا می‌کند و چیزی به نام تعدیل هست که اداره گاز در دفترچه پیمان می‌نویسد و وقتی حقوق عوض شد من پیمانکار تعدیل را پرداخت می‌کنم که در دل دفترچه پیمان نوشته شد.

قاضی ادامه داد: موقع پرداخت حقوق در سال ۱۴۰۰ مالی شرکت اداره گاز گفت تعدیل به پیمان یک‌ماهه تعلق نمی‌گیرد در صورتی که در دفترچه پیمان نوشته شده و امضا کردند و آن را خلاف اعلام می‌کند و ما منتظریم مدیرعامل این تعدیل را پرداخت کند؛ من بیمه کارگران را طبق ۱۴۰۰ پرداخت کردم حقوق را علی‌الحساب گرفتند و باید طبق ۱۴۰۰ پرداخت شود.

سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز با اشاره به شرایط زمانی بستن قرارداد خاطرنشان کرد: پیمانکار قبل از اینکه کارش تمام شود مدارک را برای پیمانکار بعدی می‌گیرد و پیمانکار باید کار را از نفر قبلی بگیرد در این کار برای پیمانکار جدید مشکلاتی چون مناسب نبودن قیمت پیش می‌آید و تا پیمان قطعی احتمال هست یک فاصله بیفتد که در پیمان سمیرم یکی دو ماه فاصله افتاد و در این یکی دو ماه پیمان طبیعتاً بر اساس استعلام باید عمل کرد در پیمان استعلام یک بحث تعدیلات هست و پرداخت به لحاظ ضوابط امکان پرداخت ندارد.

وی بیان کرد: کارگران سمیرم حقوق را دریافت کردند فقط بحث عدم پرداخت تعدیلات مطرح است که تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم ولی از لحاظ قانونی باید روشی پیدا کنیم تا این مسأله حل شود؛ به هر حال قصوری متوجه کسی نیست و همکاران در سمیرم حق دارند و تلاش می‌کنیم که این مسأله حل شود.

انهای پیام /۶۳۱۱۱/ر۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول