اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آماده‌سازی بنادر برای پذیرش کشتی‌‌های بزرگ‌/صادرات نفتی تسهیل می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۳ پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.

آماده‌سازی بنادر برای پذیرش کشتی‌‌های بزرگ‌/صادرات نفتی تسهیل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی که امروز آماده افتتاح است، از دی ماه 96 آغاز شد.

وی افزود: ناوگان کشتیرانی کانتینری امروز به دنبال استفاده از کشتی های بزرگ هستند و بنادری در گردونه کشتی‌های کانتینری قرار می‌گیرند که قابلیت پذیرش این کشتی‌های بزرگ را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امروز 31 هکتار پس‌کرانه در اسکله بندر شهید رجایی داریم و امکان پهلوگیری کشتی تا 18 هزار و 400 TEU ظرفیت وجود دارد.

راستاد با اشاره به ورود دو دستگاه لایروب مکنده به ناوگان خدماتی دریایی کشور گفت: پس از 50 سال نوسازی این لایروب‌ها امروز در دستورکار قرار گرفت و دو دستگاه لایروب مدرن آماده بهره‌برداری است که یک دستگاه برای آب‌های استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان و یک دستگاه برای آب‌های استان خوزستان و استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه اعماق کانال‌های ورودی بنادر را افزایش داده‌ایم، گفت: 3 پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جذب سرمایه خصوصی در بنادر گفت: جذب سرمایه بخش خصوصی در قالب BOT انجام می‌شود که 340 قرارداد است و 32 هزار نفر اشتغال مستقیم دارد.

راستاد ادامه داد: 17 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه خصوصی است که 70 درصد آن تحقق یافته است.

وی افزود: انبارهای چندمنظوره کالا در بندر امام خمینی(ره) از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر نباید صرفا محل تخلیه و بارگیری باشد بلکه باید فعالیت ارزش افزوده‌ای در مجاورت بنادر داشته باشیم.

راستاد از سفارش ساخت 83 فروند ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر به صنایع دریایی داخلی خبر داد و افزود: این پروژه صنایع داخلی دریایی و صنایع پیرامون آن را فعال می‌کند.

وی افزود: امروز 16 پروژه به ارزش 3 هزار میلیارد تومان در حوزه دریایی و بندری آماده افتتاح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و شیوع کرونا، ورود و خروج کشتی‌ها به/از بنادر ما یک روز هم متوقف نشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول