اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

احداث ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار/شماره‌گذاری ۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سال گذشته ۳۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و امسال ۳۰۰ کیلومتر جمعا ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار ساخته شد.

احداث ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار/شماره‌گذاری ۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی‌

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: روزانه فقط در محورهای مواصلاتی 1.6 میلیون تردد داریم و این غیر از آمار تردد در راه‌های اصلی و روستایی است.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود همه مشکلات نظیر تحریم و شیوع کرونا از مرز 502 میلیون تن جابه‌جایی جاده‌ای کالا گذشتیم و در 4 ماه امسال نیز 154 میلیون تن جابجایی کالا داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 7.3 درصدی دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: امروز 14 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم که 5 هزار و 200 میلیارد تومان آن در بخش راهداری است.

امانی افزود: سال گذشته 3700 کیلومتر راه روستایی و امسال 300 کیلومتر جمعا 4 هزار کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار ساخته شد.

وی اظهار داشت: در حوزه راهداری امروز چندین پروژه آماده افتتاح داریم که در این باره می‌توان به ساخت و بازسازی پل‌ها و جاده‌های آسیب‌دیده از سیل،‌ روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلاح 30 نقطه پرحادثه اشاره کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: 50 دستگاه پل نیز در دست اجرا است و بدین ترتیب تا پایان سال آسیب‌های پل‌ها و جاده‌ها از سیل مرمت می‌یابد.

امانی اضافه کرد: در موضوع نوسازی ناوگان 5 هزار دستگاه ناوگان در قالب ماده 12 قانون حمایت از تولید نوسازی می‌شود.

وی افزود: همچنین طبق بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی تعداد، 3643 دستگاه کامیون ثبت سفارش شد که 500 دستگاه آن آماده شماره‌گذاری است که ضرورت دارد در این باره دستگاه‌های دیگر همکاری مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول