اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای صنعاء یک روز پس از سقوط «رحبه» در «مأرب»، آن را پس گرفتند

پس از مانور رسانه‌ای ائتلاف سعودی مبنی بر تسلط بر شهر «رحبه» در جنوب «مأرب»، یک وب‌سایت یمنی گزارش کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پس گرفتن برخی مناطق این شهر شدند.

نیروهای صنعاء یک روز پس از سقوط «رحبه» در «مأرب»، آن را پس گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهارشنبه (دیروز، ۲۳ تیر) بود که رسانه‌‌های حامی ائتلاف سعودی در اخبار متعدد اعلام کردند، نیروهای ائتلاف متجاوز توانسته‌اند بر شهر «رحبه» در جنوب استان «مأرب» مسلط شوند و آن را از دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خارج کنند.

در همین زمینه امروز (پنجشنبه) وب‌سایت «بوابتی» نوشت، نیروهای صنعاء که در نبرد دیروز رحبه در جنوب مأرب را از دست داده بودند، موفق شدند برخی مناطق آن را بازپس‌ بگیرند.

در همین زمینه منابع نظامی به «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند، نیروهای صنعاء اقدام به یک پاتک در «جبل ضوان، جبل رابضه و الصداره» کردند و به سمت مناطقی که نیروهای ائتلاف سعودی در اطراف رحبه مستقر شده بودند، پیش رفتند و این باعث شد نیروهای ائتلاف در این منطقه قیچی شوند.

منابع مذکور تأکید کردند، نیروهای صنعاء طی ساعات گذشته موفق شدند مناطق بسیاری از جمله «بقثه، نظره، العطف، الرابیه، الساده، العجام، السریفه و معین» را که در این جبهه به دست نیروهای ائتلاف سعدی افتاده بود، پس بگیرند.

آنها افزودند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به پاکسازی مناطق راهبردی جدید در رحبه از جمله منطقه «حید آل حمد» و «رحوم» شدند.

همچنین، بر اساس گزارش «المسیره» ، جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز ۹ حمله به شهر «صراوح» و ۴ حمله به شهر رحبه در استان مأرب داشتند.

شهر مأرب آخرین مقر عناصر و مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودی در شمال یمن به شمار می‌رود. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد چند ماه اخیر موفق شده‌اند بخش‌های زیادی از استان مذکور را به تصرف خود درآوردند.

ائتلاف سعودی- آمریکایی در ماه ژوئن بیش از ۴۵۲ حمله به استان مأرب (شرق پایتخت) داشت. بر اساس آمار منتشر شده، ائتلاف سعودی در این حملات شهرهای «صراوح»، «مدغل»، «رغوان»، «مجزر»، «رحبه» و «ماهلیه» را هدف گرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول