اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بلندپروازی‌های بن سلمان به قیمت ظلم به هزاران کارگر خارجی

پروژه ابر شهر «نئوم» که قرار است سمبل توسعه مدنظر «محمد بن سلمان» باشد، در حالی پیش می‌رود که طبق گزارش‌ها دهها هزار کارگر خارجی مشغول در این پروژه در شرایط کاملا ناعادلانه و تحت ظلم به سر می‌برند.

بلندپروازی‌های بن سلمان به قیمت ظلم به هزاران کارگر خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار کارگر خارجی در عربستان سعودی که در پروژه ابر شهر «نئوم» مشغول به کار هستند، تحت ظلم قرار گرفته و حقوقشان ضایع می‌شود.

شبکه سی ان ان آمریکا در گزارشی گفت که اکثر این کارگران که از کشورهای جنوب شرق آسیا به عربستان رفته‌اند برای اینکه پذیرش شوند، باید هزینه بالایی را در ابتدا پرداخت کنند و آن‌ها هم برای تأمین این هزینه مجبور به قرض گرفتن می‌شوند که باعث می‌شود در همان ابتدا مقروض باشند.

طبق این گزارش زمانی که در خصوص حقوق کارگران خارجی صحبت می‌شود، عربستان سعودی جایگاه بسیار نامناسبی در این بخش دارد و علی‌رغم اینکه چندین بار تلاش شده تا با هدف جذابیت کسب و کار قانون کارگران خارجی اصلاح شود، اما همچنان صاحبان پروژه‌ها همچون گذشته با کارگران برخورد می‌کنند.

وبسایت سعودی‌لیکس نیز نوشت که دولت سعودی تحت فشار جامعه جهانی چندین بار اقدام به اصلاح قانون کار و سیستم ظالمانه «کفالت» کرده است، اما همچنان صاحبان کار اقدام به ضبط پاسپورت کارگران خارجی می‌کنند و کارگران بدون اجازه آن‌ها نمی‌توانند از عربستان خارج شوند یا اینکه بخواهند کارشان را عوض کرده و تغییر شغل دهند.

طبق این گزارش دولت سعودی در انجام اصلاحات بازار کار و شرایط کارگران خارجی شکست خورده است. بسیاری از کارگران خود را در محاصره بدهی‌ها می‌بینند و نمی‌توانند عربستان را ترک کنند و در یک شرایط «بردگی مدرن» به سر می‌برند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود گفت که اگر دولت سعودی می‌خواهد شهر «نئوم» آن‌طور که خود مدعی است، «شهری برای آینده» باشد، باید قوانین کار را نیز به روز کرده و نوع رفتار با کارگران را تغییر دهد و حداقل کارگران بتوانند هر زمان که خواستند تغییر شغل دهند یا عربستان را ترک کنند.

«نئوم» طرحی برای ساخت یک ابرشهر در منطقه «طائف» در شمال غرب عربستان است که قرار است فاز اول آن تا سال ۲۰۲۵ افتتاح شود. شهری که گفته می‌شود ۲۶ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع ؛ یعنی ۳۳ برابر شهر نیویورک و سه برابر کشور قطر وسعت خواهد داشت.

پروژه نئوم

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول