اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مرکز رشد استعدادهای هنری کشور راه‌اندازی می شود

مدیر مرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری از راه‌اندازی مرکز رشد استعدادهای هنری کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مرکز رشد استعدادهای هنری کشور راه‌اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید کریمیان در نشست با نمایندگان انجمن‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استان کردستان در سنندج، با اشاره به توجه اندیشمندان و متفکران انقلابی در خصوص مباحث هنری اظهار کرد: براساس این دیدگاه‌ها لزوم ورود تشکل‌های دانشجویی و دانشجویی در ترویج هنر انقلابی و متعهد بسیار مهم قلمداد شده است.

وی گفت: سوال اساسی این است بر اساس این موارد و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود این تشکل‌ها در این مباحث ما به عنوان داعیه‌داران آن تا چه اندازه توانسته‌ایم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص پاسخ دهیم. 

مدیر مرکز هنر مردمی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری ادامه داد: دغدغه اصلی ما در این مرکز ذفاع از ارزش‌های اصیل انقلابی و اسلامی و تلاش در راستای انجام دادن کارهایی است که احتمالا برزمین مانده و یا توجهی به آن نشده است و در همین راستا به زودی مرکز رشد استعددهای هنری راه‌اندازی می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: پیداکردن سازوکارهای مشخص در جهت هماهنگی بین این تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی وهنری از دیگر اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم فعالیت‌های این تشکل‌ها را به صورت شایسته به تصویر در آوریم.

وی تصریح کرد: توزیع عادلانه منابع و توجه به مناطق حاشیه ای در راستای تحت پوشش قرار دادن علاقه‌مندان فعالیت‌های هنری و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز است که امیدواریم با همکاری تمامی دلسوران هنر متعهد و انقلابی به ثمر بنشیند.

حوزه هنری مولود هنر انقلاب است

کریمیان حوزه هنری را مولود هنر انقلاب دانست و گفت: هسته اصلی آن از مسجد جواد الائمه تهران و با حضور بزرگان هنر وفرهنگ چون استاد سلحشور، زنده یاد فردی و ... تشکیل شد و وظیفه آن پاسداری عرصه هنر انقلاب است.

وی افزود: در دوره جدید حوزه هنری دغدغه اصلی ما توجه به هنر مردمی و ایفای نقش به آنان در  دفاع هنرمندانه از دستاوردهای نظام وانقلاب است.

کریمیان با تمجید از فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان در نواحی منفصل شهری نایسر و ننله، گفت: امروز از فعالیت‌های این دو مرکز بازدید کردیم و تلاش هنرمندان و مجموعه همکاران حوزه هنری در این دو ناحیه بسیار چشمگیر و قابل ستایش است.

وی با اشاره به همکاری حوزه هنری با تشکل‌های دانشجویی و مجموعه های مربوط به هنر انقلابی گفت: تلاش خواهیم کرد تا از هنرمندان و فعالین عرصه هنر دانشجویی و دانش‌آموزی و تولیدات این عزیزان به نحو شایسته حمایت کنیم.

در این نشست تعدادی از دانشجویان و دانشجویان دغدغه‌های خود را در این خصوص عنوان کردند و بر ضرورت برگزاری این گونه نشست ها و همکاری ها تأکید شد.

همزمان با این نشست جلسه هماهنگی بررسی طرح های تصویب شده در حوزه هنری استان کردستان جهت فعالیت در نایسر و ننله با حضور سالار شفق رئیس اداره هنر اجتماعی مرکز هنر مردمی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست 3 ساعته ضمن بررسی طرح‌های مربوط به مستند نایسر و ننله، کتاب‌های در نظر گرفته شده و برنامه‌های آموزشی در زمینه سرود و نمایش از فعالیت‌های و اقدامات صورت گرفته در استان تقدیر شد.

حوزه هنری استان کردستان هم اکنون در دو ناحیه منفصل شهری نایسر و ننله به منظور توجه به مناطق حاشیه‌نشین و همچنین توزع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در زمینه آموزش سرود و نمایش در حال فعالیت است. همچنین دو طرح مستند مربوط به نایسر و ننله به منظور به تصویر درآوردن پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این نواحی و همچنین دو عنوان کتاب در دست اقدام است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول