اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: منطقه آزاد بانه و مریوان به واسطه دارابودن موقعیت مناسب اقتصادی و جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور محسوب می شود.

شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در نشست با تجار و فعالین اقتصادی پایانه مرزی باشماق مریوان در محل سالن جلسات این پایانه مرزی از احداث شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق برای افزایش تعاملات اقتصادی و صنعتی خبر داد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان به واسطه دارابودن موقعیت مناسب اقتصادی و جغرافیایی یکی از توانمندترین مناطق اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در شورایعالی مناطق آزاد کشور خبر خوشی برای تسریع روند توسعه پایدار استان خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل وجود منایع آبی و منایع طبیعی خدادادی و نیز نیروی انسانی توسعه محور موجب بوجود آمدن بستر لازم برای رشد و بالندگی اقتصادی استان کردستان شده است.

جعفری اذعان داشت: کردستانی‌ها مردمانی از بسیاری جهات از جمله مباحث اقتصادی توسعه یافته هستند و قطعا شرایط توسعه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را مهیا می‌کنند.

وی در ادامه بر لزوم ارائه خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز و مشوق‌های سرمایه‌گذاری دولت در این منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/71/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول